Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1244 ggr
Cindy S
11/19/15, 8:53 AM

Guldhamster dricker mer än vanligt.

Min hamster har börjat dricka mycket mer än vanligt, ungefär dubbelt.

Är detta ovanligt? Guldhamstrar kan ju inte få diabetes, men händer det att de under perioder dricker mer än vanligt? Jag har bara märkt detta beteende i ett par dagar nu, och hon  har börjat röra på sig mindre och mindre, men jag antar att det är för att hon är 1,5 år nu. Hon verkar inte ha gått ner i vikt eller se sjuk ut på annats sätt(jag ringde till veterinären om anuset, och de tror att hon kan ha haft diarre förut av dålig kost och därefter inte "hunnit ikapp" med tvättandet som sedan torkats in).

Jag ska ringa till veterinär också, blev inte orolig förrän jag såg hennes vattenskål nu.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Annons:
Cindy S
11/19/15, 9:09 AM
#1

Nu har jag läst att det kan vara att hon har sämre njurar pga av att hon är äldre. Hon verkar kissa mindre också(om hon nu inte börjat kissa i huset, där hon oftast skiter).

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

MaaariaS
11/19/15, 12:01 PM
#2

Guldar kan få diabetes men det är ovanligare än på dvärgar,men jag skulle tro att det är njurarna.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Cindy S
11/19/15, 10:13 PM
#3

Ok, visste inte diabetes var möjligt. Jag har ett diabetestest som jag kan testa med.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

MaaariaS
11/20/15, 5:15 AM
#4

#3 Låter bra,håller tummarna att hon är frisk 🌺

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Upp till toppen
Annons: