Annons:
Etiketthamster
Läst 988 ggr
LinneaPuh
2015-11-16 16:09

Bits

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Min dvärg hamster har börjat bitas… Jag bet inte riktigt hur gamal han är.. Men han är mer än ett år, kanske ett och ett halft. Så fort jag sätter ner handen i buren så steäcker han upp sig för att bitas.. Liksom som att han attakerar handen. Sen idag när jag tog ner handen och hade ett popcorn så gjorde han samma sak, han "attakerade" han popcornet.. När han märkte att det var mat så sniffad ehan bara på den sen gick han in i sitt hus igen. Jag hör honom aldrig på nätterna längre, ibland om jag är uppe till tre så är han inte uppe än. Och tidigt på morgonen är han inte uppe heller.. Jag vet inte vad jag ska göra.. Vad kan der vara?

Annons:
Cireea
2015-11-16 16:12
#1

Om hans beteende ändrats drastiskt utan orsak så finns det en risk att han har ont eller mår dåligt. Du kanske borde uppsöka veterinär för en undersökning för att utesluta sjukdom?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

LinneaPuh
2015-11-16 16:25
#2

Kan han må dåligt över att jag har skaffat en till hamster? För det var när den nya kom han började ändra på sig..

Stoodyear
2015-11-16 20:54
#3

Han kan känna att du luktar annan hamster, jag har två hanar och det tog några veckor innan den ena slutade bitas. Hantera inte din nya hamster precis innan du tar upp nästa för då luktar du ju. Vande mina stegvis och nu går det som sagt bra men blev biten ganska många ggr.

LinneaPuh
2015-11-16 22:31
#4

Jag tvättar alltid händerna emellan varje hamster, och även fast jag tar Puh först (han som är ett år, som jag haft ett långt tag) så bits han ändå. Jag håller alltid på med honom först, sen den nya.

wildalia
2015-11-17 21:35
#5

Jag plockar mellan alla hamstrarna, både hanar och honor och dom bits inte för det. Jag tror mera på att han har ett starkt revirbeteende. Han försvarar sitt revir. Bits han även om han är uppe i handen ?

Belzebubble
2015-11-17 22:03
#6

Befinner de sig i samma rum? Nu vet jag ju inte exakt men kan tänka mig att en hamster har ett väldigt bra luktisinne och hörsel. Det kanske är som du säger, att den andra hamstern stör honom.

Annons:
LinneaPuh
2015-11-17 23:37
#7

#5 Ja han bits även utanför buren och när han sitter i handen.. #6 Ja dom är i samma rum, kan inte ha dom någon annan stans då jag bor hemma och har mitt rum i ett hus på trädgåren. Vill inte att någon av dom bor i det stora huset med två hundar och två små barn som ska pilla hela tiden…

Cireea
2015-11-18 00:28
#8

Som sagt, jag skulle fortfarande ha kollat upp det hos veterinär för att utesluta sjukdom. Hamstrar som ändrar beteende hastigt brukar oftast ha ont/vara sjuk.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

LinneaPuh
2015-11-18 13:51
#9

Ska ringa veterinären när jag kommer hem!

91Marran
2015-11-19 23:14
#10

Vad sa veterinären?

Mvh
Mig

Upp till toppen
Annons: