Annons:
Etikettrysk-vintervit
Läst 1539 ggr
Celviin
11/14/15, 1:43 AM

hjälp hamstrar slåss!

nu har jag giort många trådar, men jag behöver hjälp.. mina två vintervita började slåss med varandra så jag blev tvungen att ta isär dem - mitt problem? jo de båda hatar den ena buren.. de är stressade, springer runt, letar utvägar, gräver ner sig för att direkt ta sig upp igen.. vad ska jag göra? jag vill ju att båda ska ha det bra.. och båda burarna är nya och var dyra så jag har ingen lust att köpa en till.. har provat delat av den buren de tycker om, men på något sätt - som jag inte lyckats förstå - så tar de sig igenom och väcker mig med en massa skrik.. (ingen har hunnit göra någon illa) .. vet att det är en svår grej att hjälpa till med, men tänkte ifall någon har någon idé jag inte lyckats tänka på?

Annons:
AnneN
11/14/15, 1:50 AM
#1

Hur ser buren som de inte gillar ut?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Celviin
11/14/15, 1:52 AM
#2

#1 är en stor kaninbur, det var den de hade från första början när jag köpte dem..

Hanna
11/14/15, 3:20 AM
#3

Hur är det inrett? Kan de ha för lite att göra eller gömma sig i?

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Celviin
11/14/15, 8:32 AM
#4

#3 nej, i början va det så, men när de blev stressade ställde jag in massa grejer att aktivera sig med och gömma sig i.. :/

91Marran
11/18/15, 11:34 PM
#5

Lägg ut bild på buren.

Mvh
Mig

[Hedwig2005]
4/5/16, 3:24 PM
#6

Mina två dvärghamster (vintervit) bråkade också så Vi ringde till uppfödaren och frågade vad vi skulle göra och hon sa att Det var vanligt att just rasen vintervit bråkar med varan och att vi Skulle låta dom vara. Men om dom bråkar supermycket och du är rädd att Dom ska göra varandra ila så har du gjort helt rätt med att Sära på dom.

Annons:
[eliinmeyer]
4/5/16, 5:32 PM
#7

Hur länge har du haft dem i den nya buren? De kanske inte hunnit vänja sig än tänker jag, är båda burarna samma? Och jag vet att när man köper ny Bur så kan det hjälpa att ta hälften nytt strö och hälften sånt strö som de har i sin gamla, alltså "använt", sen ska man inredda den ganska lika så om man har huset tex i ett visst hörn i den gamla buren så ska man ha det i den nya buren också, så man har allt på samma ställe ty, så de ska känna sig mindre stressade, du kanske kan testa det? Om du inte redan gjort det då

Deviance
4/6/16, 12:24 AM
#8

En kaninbur om det är en sådan med galler kan de ju klämma sig igenom och sedan försvinna så det är nog bäst att skaffa en plastlåda eller något som inte är så dyrt :)

____________

hamstrar & fotografering

Upp till toppen
Annons: