Rysk-vintervit

hjälp hamstrar slåss!

2015-11-14 01:43 #0 av: Celviin

nu har jag giort många trådar, men jag behöver hjälp.. mina två vintervita började slåss med varandra så jag blev tvungen att ta isär dem - mitt problem? jo de båda hatar den ena buren.. de är stressade, springer runt, letar utvägar, gräver ner sig för att direkt ta sig upp igen.. vad ska jag göra? jag vill ju att båda ska ha det bra.. och båda burarna är nya och var dyra så jag har ingen lust att köpa en till.. har provat delat av den buren de tycker om, men på något sätt - som jag inte lyckats förstå - så tar de sig igenom och väcker mig med en massa skrik.. (ingen har hunnit göra någon illa) .. vet att det är en svår grej att hjälpa till med, men tänkte ifall någon har någon idé jag inte lyckats tänka på?

Anmäl
2015-11-14 01:50 #1 av: AnneN

Hur ser buren som de inte gillar ut?

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2015-11-14 01:52 #2 av: Celviin

#1 är en stor kaninbur, det var den de hade från första början när jag köpte dem..

Anmäl
2015-11-14 03:20 #3 av: Hanna

Hur är det inrett? Kan de ha för lite att göra eller gömma sig i?

Anmäl
2015-11-14 08:32 #4 av: Celviin

#3 nej, i början va det så, men när de blev stressade ställde jag in massa grejer att aktivera sig med och gömma sig i.. :/

Anmäl
2015-11-18 23:34 #5 av: 91Marran

Lägg ut bild på buren.

Anmäl
2016-04-05 15:24 #6 av: [Hedwig2005]

Mina två dvärghamster (vintervit) bråkade också så
Vi ringde till uppfödaren och frågade vad vi skulle göra och hon sa att
Det var vanligt att just rasen vintervit bråkar med varan och att vi
Skulle låta dom vara.

Men om dom bråkar supermycket och du är rädd att
Dom ska göra varandra ila så har du gjort helt rätt med att
Sära på dom.

Anmäl
2016-04-05 17:32 #7 av: [eliinmeyer]

Hur länge har du haft dem i den nya buren? De kanske inte hunnit vänja sig än tänker jag, är båda burarna samma?
Och jag vet att när man köper ny bur så kan det hjälpa att ta hälften nytt strö och hälften sånt strö som de har i sin gamla, alltså "använt", sen ska man inredda den ganska lika så om man har huset tex i ett visst hörn i den gamla buren så ska man ha det i den nya buren också, så man har allt på samma ställe ty, så de ska känna sig mindre stressade, du kanske kan testa det? Om du inte redan gjort det då

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.