Annons:
Etiketthamster
Läst 1133 ggr
LinneaPuh
2015-11-12 20:58

Klättrar upp i handen! 3 månader

Hej! Jag har nu haft min hamster Ior sen i måndags! När en hamster precis flyttat in ska dom väll vara lite mer borta? Liksom gå undan. Men så fort han hör att jag byter vatten i skålen (han hade det på zoo:t, har även en fattenflaska som han ska vänja sig vid) eller fyller på med mat så springer han ut ur sitt hur och ställer sig på två ben och försöker komma upp i min hand? Första natten så grävde han som en galning! Han älskar att gräva! I zoo:t hade han knappt något underlag, när jag märkte att han gillar att gräva fyllde jag på med mycket underlag så han kan gräva! Men jag undrar bara, allq andra hamstrar jag har haft har alltid hållt sig borta de första veckorna. Det kan inte vara något fel? Är aå paranoid haha

Annons:
Cireea
2015-11-12 21:02
#1

Alla hamstrar är olika. En del vill ha ett par dagar ifred för att installera sig i det nya hemmet medan andra knatar upp i handen direkt. Sedan kan det finnas dom som kan ta flera veckor eller månader innan dom känner sig trygga.

Allt beror på individen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

LinneaPuh
2015-11-12 22:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 Åh okej! Hade hämster när jag var 8 senast. Så har glömt det mesta :) Han är min lilla going, sällskapssjuk är han! Tycker själv att det är jätte mysigt! :3

KMJPAH
2015-11-14 20:26
#3

Vi köpte också en hamster från djuraffär och var helt inställda på att de skulle ta lång tid innan hon litade på oss, men andra dagen var hon uppe i handen! Nu blir hon helt galen varje gång vi kommer in och hon är vaken, då vill hon inte ens lämna handen när vi försöker släppa ner henne i buren igen :D

LinneaPuh
2015-11-14 21:17
#4

#3 Så är han också!! Super mysigt!

Stoodyear
2015-11-15 17:42
#5

Det är jätteindividuellt har jag märkt, en var livrädd i början, en annan arg och en överlycklig bara man kom nära buren och ville hälsa!

Upp till toppen
Annons: