Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningcampbells
Läst 1973 ggr
Ebba_140
11/9/15, 9:13 PM

Hur länge ska de vara ute i rummet?

Är helt ny på det här med hamster…snälla alla erfarna ägare svara :)

Hur länge ska normalt en hamster få springa fritt i rummet var dag?

Taaack :D

Annons:
annlen68
11/9/15, 9:20 PM
#1

Finns inga regler för det. En del hamstrar vill vara ute längre, och en del mindre…men runt 30 minuter - 1 timme ungefär är väl en bra fingervisning.

LeeKnow
11/9/15, 9:21 PM
#2

Sålänge du har tid :)

LinneaPuh
11/9/15, 10:12 PM
#3

Brukar ta ut min hamster en timme per dag, om han orkar! Har precis köpt en ny, blrjar med det när han blir hand tam :)

Stoodyear
11/10/15, 10:17 AM
#4

Mina är ibland ute hela natten men beror ju på om man har nåt lämpligt rum:) annars brukar de flesta gilla att vara ute så mycket som möjligt:)

annakarin_li
11/10/15, 2:13 PM
#5

Är bra om de kan vara ute så länge du har tid. Jag byggde en rymningssäker rastgård som mina kunde leka i hela kvällarna utan att jag behövde sitta bredvid och vakta hela tiden.

Majaa12
11/10/15, 2:21 PM
#6

Minst 2 timmar varje dag är rekommenderat, gärna mer! Hamstern gör ju inget annat än att greja i buren resten av dygnet..

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Annons:
Besthamster
11/10/15, 5:59 PM
#7

Jag tycker som dom andra!:) men min hamster springer runt och verkar nervös så fort han kommer ut? De är inget i rummet som är farligt, vet nån varför? Vill ju inte att han ska sitta i buren hela tiden och jag har ju inte tid att kolla på honom för varje steg han tar men jag är så rädd att nåt ska hända.. Som en hönsmamma :D

Ebba_140
11/12/15, 1:20 PM
#8

#5 hur såg den ut?  kan du skicka bild? :)

#6 mer än två timmar? var har du hittat det?

annakarin_li
11/13/15, 6:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#9

#8  Har letat men lyckas inte hitta en bild på hela hagen. Du får däremot ett par foton på Smulan när hon var i hagen.

Jag köpte plywoodskivor och sågade till ca 1, 5m lång och 70 cm hög till längderna. Sågade även till 1 m breda och 70 cm höga sidor (det blev en jättestor hage). Sen skruvade jag fast sidorna med vinkeljärn upptill och nertill i varje hörn för att den skulle vara stadig. Jag målade även skivorna vita eftersom plywood ser lite tråkig ut.  Tror att jag sammanlagt betalade 200 k på Hornbach.

Majaa12
11/13/15, 10:11 PM
#10

#8 Kommer inte ihåg exakta källan, men dom flesta rekommenderar det. 2 h är inte konstigt, resten av dygnet sitter den ju inlåst i sin Bur.

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Frosstis
11/15/15, 12:58 PM
#11

De e ju skitsynd om hamstern om den måste vara i sin Bur 23 timmar om dagen!! När jag hade hamster var dom ute minst 6 timmar eftersom de vägrade vakna tidigare.

Upp till toppen
Annons: