Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 889 ggr
emiliagronvall
2015-11-09 18:21

Busig eller aggressiv?

Jag är ju inte van hamsterägare och har därför många frågor. Min hamster har börjat naffsas alltså inte hårt och inte när som helst utan bara när han fått springa på golvet och jag tar upp honom. Jag gissar vilt på att han vill ner igen då han älskar att springa fritt på golvet och säger det på det sättet. För ibland försöker han gå ner och när han inte får nafsar han. Är det för att han är busig som jag gissar eller är han rent av aggressiv? Ska jag låta honom hoppa ner när han vill eller lära honom att sitta kvar utan att naffsa?

Annons:
annlen68
2015-11-09 20:59
#1

Först och främst;  det luktar inte något särskilt ätbart om dina händer?

När du ska ta upp hamstern; pratar du medans och visar handen först? Annars blir de lätt rädda om man "överrumplar" dem.

emiliagronvall
2015-11-09 21:41
#2

Jag låter honom alltid nosa på min hand innan jag tar upp honom i buren. Jag har handen i buren tills han börjar gå upp själv då tar jag upp honom. När han är ute lägger jag handen mot golvet så han "springer upp på den" och lyfter den sedan men jag kanske ger dåliga "alarm" för ibland låter jag honom springa över handen ibland inte. Och ja det är möjligt att min hand luktar något ätbart ;) Men det är när jag tar upp honom för att sedan lägga ner honom i buren som han nafsar ibland men då antar jag väl att det är för att han vill ner då han totalt ÄLSKAR att vara ute (kan ha att göra med att han bara är ute och rör sig i buren 30 min-60 min) så jag kanske ska låta honom vara ute längre så han blir "trött". Tack för svar❤️

Upp till toppen
Annons: