Annons:
Etiketthamster
Läst 3804 ggr
thea_eliasson
2015-11-08 16:06

Mina hamstrar bråkar!! Vad ska jag göra??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Den första bilden ni ser här nere är på min hamster Jimmy😉 som är den minsta av dem.  Som inte heller kan sitta still. Sen kommer Timmy😉Som är den lite större av dem. Han är en  riktig proffsig fotomodell😃

Som ni ser på min rubrik så bråkar mina hamstrar. I början var det bara lite men nu har det gått över till att man inte kan ha dem tillsammans för då börjar Timmy att söka Jimmy och när han hittar honom så bryter det ut. Och Jimmy är så gott som död om han inte flyr. Och nu har också Jimmy börjat att vara allmänt nervös hela tiden. Vi har en ovanvåning på vår Bur och om Jimmy sitter där och äter och Timmy kommer så hoppar han ner på nedervåningen och springer sedan in i sitt hus. Och det gör mig väldigt bekymrad. Nu vet ni hur det står till!

Jag är en djurälskare och vill inte göra något som skadar djuret. Om jag har dem tillsammans dör Jimmy så småningom! Vad ska jag göra!!!??? HJÄLP MIG!!

Annons:
Cireea
2015-11-08 16:07
#1

Sära på dom direkt!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

lollynonna
2015-11-08 16:10
#2

Som ovanstående, sära på dem! Det kommer inte att bli bättre.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

thea_eliasson
2015-11-08 16:10
#3

Bara tillfälligt eller hela tiden???

#1 Cireea

lollynonna
2015-11-08 16:11
#4

#3 Hela tiden. De kommer inte att acceptera varandra.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

lollynonna
2015-11-08 16:11
#5

Och sedan får du nog skaffa en kompis åt jimmy :)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

thea_eliasson
2015-11-08 16:11
#6

Okii tack!! Men hur ska jag veta att det kommar att funka med en ny?? Oc sedan har mina hamstrar bara ett år kvar av sitt liv!!

Annons:
thea_eliasson
2015-11-08 16:15
#7

#5lollynonna

lollynonna
2015-11-08 16:17
#8

#6 Det vet du inte, men eftersom Jimmy är den snälla så är det störst chans att han accepterar en ny. Och vadå bara ett år kvar? De kan dö före och efter ett år, du vet inte hur länge de kommer att leva.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

thea_eliasson
2015-11-08 16:20
#9

om man tänker att dem blir tre år som är snittåldern #8lollynonna

[Ingunn_1969]
2015-11-09 11:46
#10

Sära på de, men skaffa inte någon ny.  Djur är inte "snälla" så som vi människor är. Ofta visar det sig vara något fel på den som jagas. Det kan vara tumörer som inte syns än eller hormonrubbningar eller annat. Det behöver inte betyda att hamstern är allvarligt sjuk på något sätt, men att det ändå är något som den andra stör sig på och som gör att den vill jaga bort den "sjuka". Det är ett naturligt beteende. Sjuka djur drar till sig rovdjur. Det är farligt. Hamstrarna vet inte om att det inte finns några rovdjur i deras Bur. Alltså vill den som är frisk ha bort den som är sjuk för att skydda sig själv. Att tolka det som att en är "snäll" och en annan är "elak" är fel.

Sannolikt kommer den som jagas nu även jagas av en ny kompis, kanske inte så länge kompisen bara är en liten unge, men så snart den är tillräckligt stor att ta över så kommer den göra det.

Det har blivit en hysteri kring detta med att dvärghamstrar på död och liv måste ha en kompis, tycker jag. Många gånger mår de bättre av att få vara själv, speciellt om de är vuxna och har varit med om att bo med en kompis de inte var sams med.

Upp till toppen
Annons: