Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1044 ggr
Yohanna96
2015-11-04 20:47

Är buren för stor?

I slutet av sommaren så fick min Guldhamster flytta in i ett väldigt stort akvarium. Tidigare bodde hon i en duna-multi. Sedan hon flyttade in i stora buren vill hon bara sova och äta. Tidigare sprang hon i sitt Hjul och ville gärna komma upp en stund varje kväll, nu ser jag henne knappt då hon endast vill sova. Vid matning får jag se henne en snabbis och tar upp henne en stund.

Kan det vara så att hon inte trivs i den stora buren?

Har någon annan varit med om något liknade som skulle kunna ge tips?

Annons:
LinneaPuh
2015-11-04 21:57
#1

Hur långe har du haft henne där?

LinneaPuh
2015-11-04 22:03
#2

När jag bytte Bur blev han lite som i början igen, han var bara inne. Men efter ett tag så började han vänja sig :)

Cireea
2015-11-04 22:15
#3

Vissa hamstrar gillar ju inte när det blir för stort och öppet. Jag hade Seth i ett enorm akvarium när han levde men han trivdes inte alls då det helt enkelt blev för stort för honom. Han trivdes bättre i det mindre akvariet och sedan i en mindre duna under sista året.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Yohanna96
2015-11-04 23:15
#4

Hon har bott i akvariumet sedan augusti och hon har fortfarande inte vant sig vid det. Jag vill ju att hon ska trivas, men samtidigt vill jag erbjuda tillräckligt med utrymme och motio. Min tanke är att skaffa en samla låda och ha som Bur. Hon är självklart uppe med mig varje kväll och får springa av sig :)

wildalia
2015-11-06 01:51
#5

Har du mkt grejer där i ? Hamstrar tycker inte om öppna ytor. Kanske hon tycker att det är för mkt öppen yta. Lägg ner mkt leksaker, pappersrullar, ja allt fyndigt man kan hitta som är hållbart och inte farligt. Klätter hus och dyl.

wildalia
2015-11-06 01:51
#6

Hur långt är akvariumet ?

Annons:
Yohanna96
2015-11-06 07:50
#7

ca 170 cm långt. Jag har beställt en samla-låda som hon ska få prova bo i. Trivs hon inte där heller så får hon flytta tillbaka till akvariet igen och så får jag istället tänka om gällande inredning. men hon har mycket saker så det är inte så öppet.

Candela
2015-11-09 14:33
#8

Testa att täcka för tre av sidorna med tyg eller papper, så att det inte blir full insyn. Det är möjligt att hon känner sig tryggare då.

Upp till toppen
Annons: