Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 1187 ggr
Celviin
11/3/15, 11:48 PM

Hjälp - tips & råd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag köpte jag mig min första hamster någonsin. Han är en liten prins vid namnet Celvin och är köpt från en djuraffär nära där jag bor. Det jag undrar över är att han bara sitter inne i hörnet i sitt hus och kommer inte så ofta ut, är det normalt innan han vant sig vid mig och sitt nya hem? Förstår att han är skygg i början, men eftersom jag aldrig haft hamster så känns det bäst att fråga några med erfarenhet och kanske få lite tips! (Har förresten låtit honom vara idag, bara pratat med honom lite då och då för att påbörja att han blir van med mig och min röst - är jag för tidig med det?) ös in med bra tips och råd, har läst allt jag kan komma över och vet nog det mesta, men vore kul med lite tips från er där jag kanske kan lära mig ännu mer för att göra celvins liv så bra som möjligt! Tack på förhand! :) Bild på hans Bur - nätet är för stort i taket, men har ett mindre jag lägger över. Är det något jag borde ändra i lådan? Något jag borde lägga till/ta bort? :)

Annons:
amandatherese
11/3/15, 11:53 PM
#1

Vad är det för sorts hamster? :)

Celviin
11/3/15, 11:59 PM
#2

#1 det är en rysk vintervit dvärghamster :)

amandatherese
11/4/15, 9:00 AM
#3

Hamstrar är nattaktiva djur och det kan vara därför du tycker att han håller sig undan, han sover nog helt enkelt :) Man kan dock vänja dem vid att vara vakna under dagarna men det tar ett litet tag. Sen tycker jag det var tråkigt att dem lät dig köpa endast en dvärghamster då det är flockdjur och lag på minst två..

Celviin
11/4/15, 11:22 AM
#4

#3 åh jag visste att jag skulle köpt en till.. Men hon i affären sa att det var dumt eftersom när de börjar bli könsmogna så börjar dem nästan garanterat bråka och då blev jag för feg för att prova.. :( kan man köpa till någon i efterhand eller är det svårt att få dem att acceptera varandra då? Förresten tack så mycket för ditt svar:)

amandatherese
11/4/15, 11:34 AM
#5

#4 Ju yngre dem är desto lättare är det att få dem att gå bra ihop :) Lycka till med lillkillen!

Celviin
11/4/15, 11:37 AM
#6

#5 så jag borde fixa en till typ idag? För det kan jag absolut göra om det är de bästa för honom? (Buren han satt i delade han med andra hamstrar, känner han ige nån av dem om jag köper en av dem?)

Annons:
amandatherese
11/4/15, 11:54 AM
#7

#6 Jag hade gjort det, antagligen var det kullsyskon han satt med i butiken :) Borde känna igen varandra när det bara gått ett dygn ^^,

Celviin
11/4/15, 4:23 PM
#8

Idag åkte jag in och köpte celvins bror, han har bara legat i sitt hus och varit skygg - nu är han en helt ny hamster! De sover ihop, går på toa ihop och leker ihop! Jag är så glad och det är nog Celvin också! Nu gäller det bara att komma på ett namn åt brorsan och sen är allt ordnat :D

amandatherese
11/4/15, 4:42 PM
#9

#8 Härligt! :D

LinneaPuh
11/4/15, 7:56 PM
#10

Har du bilder på båda?❤️

Celviin
11/5/15, 4:56 PM
#11

#10 just för tillfället har jag inte det, men kan fixa ikväll ☺️

Celviin
11/5/15, 6:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

#10 här är mina små tussar ❤️

LinneaPuh
11/5/15, 9:04 PM
#13

Åh vad söta dom är!😍 Puh hälsar!

Annons:
Celviin
11/5/15, 9:22 PM
#14

#13 jaa mina söta små killar, de hälsar tillbaka! ❤️ åh vilket sött namn! har du någon bild på Puh?

LinneaPuh
11/5/15, 10:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Här är lilla Puh! Han är ett år gammal, vinter vit dvärg hamster💔

[Howres]
11/5/15, 10:29 PM
#16

#12 så fina <3

Celviin
11/5/15, 10:37 PM
#17

#15 men gud vad bedårande ☺️

#12 åh tack så mycket, jaa mina små ull-tussar ❤️

Upp till toppen
Annons: