Annons:
Etiketthamster
Läst 1027 ggr
LinneaPuh
10/31/15, 7:13 PM

Liten bur, förlåt lilla Puh

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förlåt lilla Puh för att du fick flytta :( Förlåt för att det blev till en mindre Bur, förlåt min lilla bebis :( Nu har jag fått byta Bur till en mindre, buren jag hade innan gick tyvärr sönder och han kunde inte bo i den. Ville verkligen inte skaffa en mindre Bur men hade inget val :( Finns det något tips på hur jag kan göra så han tycker att det känns stort? Så han trivs? Än så länge har han bara legat i sitt hus. I början sniffade han på allting och kollade runt. Han brukar vara vaken vid den här tiden.. Jag släpper ut honom på golvet, ca en timme per dag

Annons:
emiliagronvall
11/1/15, 11:11 AM
#1

Hej nu är detta inte alls gällande detta ämne men jag fattar inte hur man skickar meddelande så…. fick en kommentar av dig där det stod att du håller på att ställa om tiden för din hamster, hur funkar det? Sen skrev du att din hamster och bara sov i början, kom den sedan fram av sig själv eller gjorde du ngt speciellt? Tacksam för svar ❤️❤️

Grisgurka
11/1/15, 3:05 PM
#2

Man kan ju ha hamstrar i Ikeas samla lådor så du skulle kunna koppla ihop en sådan med den buren du har.

LinneaPuh
11/1/15, 3:15 PM
#3

#1 Hej! Jo jag har börjat väcka honom runt fem/sex på kvällen. Just för att han ska vara vaken ett tag då jag också är det. Så jag har mycket tid med ompyssling, å även så han kan springa fritt på mott golv. Så jag väcker alltså honom den tiden, nu efter ett tag har han börjat gå upp då själv. Brukar annars väcka honom försiktigt! Man väcker alltså honom/henne varje dag samma tid, efter ett tag ställer dom. In sig på att dom ska upp då :) Jag köpte inte min hamster, utan fick han av en barnfamilj som hade skaffat katt. Så han är ett år! I början när han kom hem till mig låg han bara inne i huset och sov, efter ett tag kom han ut när jag prasslade lite i buren, och sen fick jag börja klappa honom och ge honom mat. Så jag gav honom den tiden han behövde, dom kan vara gandka så stressade i början när det är en helt ny miljö.

LinneaPuh
11/1/15, 3:16 PM
#4

#2 Jag har fixat en ny Bur, mammq kunde hjälpa till att betala :)

Alice älskar hamstrar
11/1/15, 10:23 PM
#5

Roligt att höra. Vad blev det för Bur? kan du ta en bild?

LinneaPuh
11/2/15, 4:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#5 En likadan som innan. Väntar på att djuraffären får in nya akvarium i rätt storlek, kommer köpa ett sånt senare! Är inte hemma just nu men har denna så länge, man ser buren i bakgrunden.

Annons:
Upp till toppen
Annons: