Annons:
Etiketthamster
Läst 1821 ggr
Hamsternsara
2015-10-26 17:46

Kladdigt öga! Hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Doris öga har något rött kladd i sig. Hop kisar med det. Vad kan det vara?? Upptäckte det nyss när jag tog upp henne!

Annons:
hansterspyro
2015-10-26 19:54
#1

Mars öga blev sådär. Jag visste inte heller vad det var men jag tvättade bara bort det och nu har det inte kommit tillbaka. Mars  kladd var gult så jag tänkte att det var typ sånt kladd man kan få i ögonen när man vaknar. Men ditt var ju rött 🤔.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

Hamsternsara
2015-10-26 20:55
#2

Jag antar att det kanske kan vara ögoninflammation, för min andra dvärg hade det för inte så länge sedan, och jag vet hur man botar det. Men jag undrar om det kan vara något annat?

hansterspyro
2015-10-26 21:49
#3

Jag kan antagligen inte hjälpa dig med det men testa att gå in på svenska hamsterföreningens hemsida och gå in på sjukdomar. Så kan du se om hamstern har ögoninflammation eller bara skräp i ögat som Mars hade.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

Blixtie
2015-10-27 13:38
#4

Min katt fick något liknande efter att jag varit utomlands och kattvakten hade henne hos sig. Jag tvättade med koksaltlösning och det försvann efter någon vecka :)

Upp till toppen
Annons: