Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 931 ggr
Mrsarrow
2015-10-22 06:48

Blomma + Zion ♡

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har varit sugen på att starta uppfödning av guldhamster länge. Min mamma drev uppfödning av dvärghamster när jag växte upp och jag har längtat efter att göra det själv. Hur som helst, jag har planerat den här kullen länge som är mellan: Blomma (Dianthus Odessa, lh creme) och Zion (Flingans Skyfall, lh silversobel satin) Både mamman och pappan har ett underbart temperament och pappan har helt underbar päls som jag hoppas går över till ungarna. Beräknade färger är vit, creme, sobel och silversobel. Efter en parning som inte tog sig parades de igen och inatt föddes denna efterlängtade kull! Utan att störa mamman för mycket imorse kunde jag se iallafall 4-5 stycken i boet. Ska bli otroligt roligt att se hur kullen ser ut när de bli större! 😃 Bjuder först på en bild på fine pappan.

Annons:
Mrsarrow
2015-10-22 07:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är en bild på mamman också ☺

Mrsarrow
2015-10-22 07:10
#2

Ber om ursäkt för att bilden blev sen, men klickar du på den så blir den rättvänd! ☺

Roonja
2015-10-22 09:12
#3

Jättekul! Grattis!😃 Bär honan på rödögd? Zion har ju både brunörad och rödögd bakåt. 

Du får inte vit i kullen, det är homozygot och det krävs då två silveranlag, minst en från varje förälder. Du får creme, offwhite, sobel och silversobel. Sedan kanske även pp och bb :)

Mrsarrow
2015-10-22 10:30
#4

Helt rätt Ronja, jag menade offwhite fast jag skrev vit! 😃

Vad jag vet så finns det inte rödögt bakåt, men jag ska höra med Eva på Dianthus för säkerhets skull!

Mrsarrow
2015-10-25 18:40
#5

#3 Mamman bär inte på rödögt och inte heller brunett, vad jag kan se är det inga rödögda i kullen! De är 9 stycken! 😀

Mrsarrow
2015-10-25 18:41
#6

Haha okej, autokorrigeringen på mobilen är galen, inte brunett naturligtvis, utan BRUNÖRAT 😀

Annons:
Upp till toppen
Annons: