Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 849 ggr
LinneaPuh
2015-10-20 19:18

Bits fortfarande efter en månad

Nu har jag haft min dvärghamster Puh i en månad. Han bodde tidigare hos en annan familj, med två barn. Blrjar tro att dom gav bort honom pga att han bitts. Han är lite mer än ett år gammal. MEN han bitts hela tiden, ett tag gick det bra men nu har han börjat bitas igen? Han bet mig nyss så hårt så jag började blöda, vilket han aldrig gjort förit. det funkade i två dagar, men nu bitts han igen.. Vet inte vad jag ska göra..

Annons:
[Ruffsetuss]
2015-10-20 19:21
#1

Han kanske har ont någonstans och reagerar på smärta genom att bitas när han hanteras ?

LinneaPuh
2015-10-20 19:28
#2

#2 Jag var nyss hos veterinären, för ett sår bakom örat (vilket är borta nu) fick kräm till det. Och då kollade hon honom väldigt noga då det var första veterinär besöket, men hon sa att han verkade helt frisk. Och jag tar inte upp honom som en "klo", jag låter honom klättra upp på min hand, så jag lägger handen på spånet och låter han klättra upp själv men han bits bara. Tvättar händerna innan, så kan inte lukta mat

wildalia
2015-10-21 11:37
#3

Kan du inte ta upp honom i ngt annat än handen. Biter han dig även när han är i handen ? Många dvärgar har starkt revirinstinkt. Mina smakar i bland ( biter ) Då kan jag blåsa till lite på dom. Jag brukar ofta köramina händer i sanden innan jag tar upp dom. Förr lät jag de gå upp själva i handen, nu tar jag bara upp dom som en klo för att sedan med en ggn öppna handen. Nu är inte mina hamstrar rädda, bara revirbetende . Jag tar upp mina varje dag i korta stunder.

LinneaPuh
2015-10-21 21:12
#4

Jag kan ta upp honom som en klo, och sätta honom på min mage eller i mitt knä. Då bits han inte, men så fort jag har honom i handen bits han… Jag brukar också blåsa på honom men han fortsätter och biter bara hårdare för varje gång. Har försökt med att ge något frö då och då, men han bits ändå :/ Jag låter honom gå fri, eller i boll på mitt golv sammanlagt en timme per dag. Och då är jag alltid med. Men så fort det är öppna handen bits han :/

Upp till toppen
Annons: