Annons:
Etikettcampbells
Läst 1549 ggr
wildalia
10/18/15, 9:53 PM

Mina hamstrar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej vill presentera mina hamstrar :-) Efter mkt velande bestämde jag mig för att skaffa campbells, dels för att jag såg en sådan otroligt söt blå campbells eller " hybrid" i zooaffär. Jag blev helt förälskad 😍 min lilla Bell. Hon satt ensam, det gjorde dom alla. De hade börjat slåss så de fick dela på dom. Hon är runt 16 v och är väldigt nyfiken och mkt vaktig i hennes Bur. Men absolut inte elak, hon smakar gärna och kan nypas lite hårt i bland när man stoppar ner fingrarna. När hon är uppe i handen bits hon inte. Hon är mkt rolig att titta på, hon har mkt energi. Sedan har jag köpt 3 andra campbells från uppfödare med stamtavlor. Dom är runt 5-6 mån. Två är honor. Hjärtat är blå och Dorthy är agouti, de sitter ihop. Otroligt snälla och lugna, men pigga på kvällen. Dom är helt olika i typen. Dorthy ser ut nästan som en ekorre och har rätt tätt öron placering och relativ kort i kroppen. Väldigt söt och mkt snäll, biter aldrig eller smakar men det är hon som bestämmer över tjejerna. Sedan har jag en otroligt söt silverring - blå hane Laban. Väldigt snäll och mkt gosig. Ungefär samma i typ som Dorthy. Hjärtat och Bell är väldigt lika i huvud och kropp. Jag har prövat att sätta ihop Bell med tjejerna men det funkar absolut inte, hon ger sig på dom med en ggn. Hon har alldeles för mkt revirinstinkt i sig. Fast de träffades på helt neutral mark. Laban skall få en kompis så småning om. Dvärgisarna är väldigt roliga och små jämfört med guldisarna. Vi får se om det blir bebisar senare :-) När man ser dessa så förstår man att alla individer helt enkelt inte kan gå tillsammans och att dom är lika fina o trevliga, nyfikna fast de går ensamma. Ser att Bell absolut inte vill ha någon kompis. Alla hamstrar vet om att det finns andra runt omkring sig. De känner lukten och hör dom. Jag brukar pilla på dom i mellan sig oxh det bekommer dom inte att jag luktar annan hamster. De luktar och så på mig men mera är det inte sedan. Hoppas jag kan ta bättre bilder på dom senare, det är svårt för dom sitter inte still så länge :-P

Annons:
wildalia
10/22/15, 12:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

*

wildalia
10/22/15, 12:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Laban. Campbell

wildalia
10/22/15, 12:42 AM
#3

Hmm varför blir dom åt fel håll 😏

Alice älskar hamstrar
10/22/15, 4:49 AM
#4

Åååååå så söta♡♥♥

Stoodyear
10/22/15, 3:06 PM
#5

Laban var ju så söt att jag nästan dog lite!!

[dvärgkaniner]1
10/24/15, 10:02 PM
#6

Laban är min favorit! ❤️
Du har jättesöta hamstrar 😍

Annons:
[Lindis123]
10/25/15, 2:28 PM
#7

Åh vad fin Bell var:) Påminner lite om min Saffe när han var yngre:)

[Abbe2016]
2/8/16, 10:12 PM
#8

Du har jättesöta hamstrar .

Min Hamster Muffin
2/8/16, 10:22 PM
#9

Så gulliga! Fast Laban är sötast!❤️

AnnaCDSG
2/9/16, 9:24 PM
#10

Fina! 😍

Upp till toppen
Annons: