Annons:
Etiketthamster
Läst 1651 ggr
[Tilde]
2015-10-17 17:10

Döda hamstrar - hjälp!

Är så himla ledsen nu! Hittade mina campbells Kiwi och Mango döda i sin Bur idag… 😭 Såg Mango senast igår morse och fattar inte alls vad som har hänt. Båda hamstrarna var halvt uppätna, den ena lite mer än den andra. Fattade inte ens vad jag såg först och fattade sedan att det var resterna av Mango… Flyttade på några saker och såg sedan resterna av Kiwi…

De kan ju inte ha dödat varandra eftersom båda var halvt uppätna. Min sambo tänkte att det kunde ha varit min guldhamster Pixie som bor i en Bur bredvid. Men jag fattar inte hur hon kunde ta sig över sitt lock, ner hos dvärgarna och sedan upp igen och tillbaka i sin Bur. Varför skulle hon ens vilja tillbaka i sin Bur istället för att rymma om det nu var det som hände? Sen såg jag inga rester alls av dvärgarna i hennes Bur.

Vi passar två hundar också så det skulle ju kunna vara någon av dem… Men borde de inte ha ätit upp dem helt då? Brukar dessutom ha dörren stängd till det rummet och den ena hunden sover i vårt sovrum så det måste i så fall ha varit den andra av dem - men han brukar sluka allt. 

Usch är så skärrad nu - det måste vara den värsta synen 😢 Mina fina små flickor… Jag som precis skulle städa till dem och testa ny inredning… 💔 Vilket hemskt öde att gå tillmötes… :(

Annons:
[dvärgkaniner]1
2015-10-17 17:19
#1

Nä, vad synd! 😕 Väldigt konstigt att båda var uppätna, tror inte precis att de har ätit upp varandra. Om det var guldhamster hade ju hon självklart smitit och inte gått tillbaks till sin Bur?

Hoppas att dem har det bra i himlen, dessa tjejer var ju så söta och du hade väl inte haft dem så jättelänge heller? 😕 

🌺❤️Villa i frid värdens finaste Kiwi och Mango❤️🌺

🌈Nu har Kiwi och Mango lämnat jorden för en plats i himlen 🌈

[Tilde]
2015-10-17 17:24
#2

#1 Precis, tänker samma… Då kan det bara vara den ena hunden vi passar, men det känns samtidigt konstigt att han inte har ätit upp dem helt i så fall. 

Åh jag vet inte, är bara så himla ledsen! Fick hem dem för lite över en månad sedan så nej, jag fick inte ens ha dem länge hos mig. 😭

Emouse
2015-10-17 17:58
#3

Men herregud! Vilken tragisk syn.. Beklagar. Vad har du för Bur? Har en känsla för att om du inte har en lucka eller en helt sluten Bur så kan ju hunden "lekt" med dom, alltså jagat och sedan tuggat dom på lek men inte ätit upp dom. Som katter oftast gör, leker, dödar och sedan lämnar dom någonstans. I vilket fall, jätte tråkigt att höra!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

[Tilde]
2015-10-17 18:10
#4

#3 Det låter som den enda logiska förklaringen, att det var den ena hunden vi passar. De bodde i en Samlalåda och just deras hade inget lock. Jag hade dock märkt att deras Hjul började låta lite och tänkte olja det, men ljudet kan ju ha gjort hunden nyfiken så han gick in i rummet - och jag hade såklart glömt att stänga dörren också efter en lång arbetsdag (blir så sur på mig själv att jag inte tänkte mer på att hålla dörren stängd). Men det handlar om en cockerspaniel och han är ju inte så stor så jag undrar hur han har nått ner i lådan utan att det ens märks… 

Stackars mina fina flickor, usch… 😢

Dvärgvädur
2015-10-17 18:53
#5

Nej usch vad hemskt, och att det var just dem! 😢

Beklagar tusen gånger om… Fy vad tragiskt, vet inte ens vad jag ska säga. Det låter ju troligast att det var hunden, men hur kattsingen gjorde han det? 😕

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

MaaariaS
2015-10-17 19:22
#6

Men hur kan en cockerspaniel ens komma ner i en samla utan att hoppa ner i buren? och då borde det synas ju 😮

Beklagar ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
Emouse
2015-10-17 20:04
#7

Det är inte svårt för en Cocker att nå, fastän den är rätt liten. Våran cocker är liten men når endå upp på diskbänken, dricker ur toan om man glömmer stänga och hoppar i badkaret. De är mer flexibla än vad man tror!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

MaaariaS
2015-10-17 20:27
#8

#7 Oj det visste jag inte,tycker dom är så små,men då fattar jag.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[dvärgkaniner]1
2015-10-17 20:50
#9

Det känns inte som att hunden dödade dem, då skulle väl det synas att hunden varit där? och varför skulle hunden lämnat dem i buren och inte istället gått iväg med dem? 

Syns det att något är inte på samma ställe som det var på? Tänkte ifall hunden hade rivit om kul något i buren.

[dvärgkaniner]1
2015-10-17 20:51
#10

Har du något annat djur sam hade kunnat göra något sådant? Exempel en katt?

Nox
2015-10-17 21:37
#11

Det låter mer som en ska en katt skulle göra… Våran hund dödar aldrig för skojs skull… dock har jag sett många katter äta ock lämna hälften har ni någon katt eller skulle en katt kunnat komma in i huset på något sätt?

//Elin

wildalia
2015-10-17 22:00
#12

Jag har cockersp, en amerikanare. Han skulle lätt kunna gå ner i en samla Bur. Glöm inte att cockern är en jakthund. Självklart kan hundar döda gnagare. Det låter som att hunden har varit på dom. Så fruktansvärt att hitta dom 😢 Så hemskt att få se detta. Lider med dig.

[dvärgkaniner]1
2015-10-18 10:08
#13

#11 Håller med dig, tycket också att en katt är  mycket skickligare än en hund. Speciellt en kattunge det är ju bara att trycka in tassen i huset ifall dem gömmer sig.

Annons:
[Tilde]
2015-10-18 10:26
#14

Vi har ingen katt, så det är uteslutet. Jag tänkte inte på att något skulle ha varit vält eller liknande i deras Bur. Det var lite stökigt men det såg mest ut att vara från hamstrarna själva. 😕

Emouse
2015-10-18 11:14
#15

Saken är ju den att när hundar jagar smådjur så är det stilla ena sekunden och sedan smäller det. Det är OFTAST inte så att de jagar omkring och röjer hela buren. Men visst, det händer säkert med vissa hundar.

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

[Tilde]
2015-10-18 11:43
#16

#15 Jag har ingen aning. Det måste ha hänt under natten, men jag har ingen annan förklaring än att det skulle vara hunden som har gått på de stackars hamstrarna. Jag har bara inte märkt något intresse i dem tidigare men det finns liksom ingen annan förklaring. :( Han är den mest osmidige hunden någonsin men å andra sidan har jag inte sett honom jaga så det är väl möjligt att han är lite mer "elegant" (eller vad man ska säga) då.

Emouse
2015-10-18 12:33
#17

Hur som helst så var det ju verkligen TRÅKIGT att det hände. Vi får nog gå ovetandes med detta om inte hunden själv bestämmer sig för att öppna klaffen och förklara sig skämt åsido. Vila i fred.

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

[Tilde]
2015-10-18 13:10
#18

#17 Sant. Jag hoppas bara de inte led och nu kan vila i frid. :(

hansterspyro
2015-10-18 15:52
#19

Gud så hemskt jag gråter nästan 😭. Det måste varit tragiskt beklagar verkligen.

VILA I FRID

KIWI OCH MANGO

🌺

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

Lojs
2015-10-19 21:45
#20

Vi fick in en råtta en gång, den gjorde nåt liknande mot några av mina hamstrar som bodde utan lock. :(

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
[Tilde]
2015-10-21 14:44
#21

#19 Tack, det var bland det hemskaste jag har sett. 😢

#20 Kan inte tänka mig att vi skulle fått in råttor i vårt nyrenoverade hus… Får hålla utkik ändå, vet ju att det finns här i Köpenhamn (som alla andra ställen).

Odette
2015-10-21 20:48
#22

Men usch va hemskt..! Jag beklagar verkligen, de var ju så vackra 😕

Vila i frid 🌈

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Upp till toppen
Annons: