Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 5162 ggr
LinneaPuh
2015-10-14 17:02

Sår bakom örat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är mitt tredje inlägg om detta.. Nu börjar jag bli lite orolig.. Det här är Puh, min hamster.. Han har ett litet sår bakom örat och har kliat bort pälsen. På bilden har jag precis tvättat det med vatten, så man ser bättre. Vad ska jag göra?!

Annons:
GotTreats?
2015-10-14 17:06
#1

Mitt tips är att ringa och fråga en veterinär, för att få ett så säkert svar som möjligt.

Vänta bara tills min trolldryck börjat verka Skrattar


KatarinaSt
2015-10-14 17:09
#2

Precis sådär såg det ut när vår dvärghamster Bollen fick sin klåda. Efter en vecka med ihärdigt kliande åkte vi till veterinären och fick medicin mot parasiter! Han var så pass gammal dock och gick bort några månader senare utan att medicinen hann hjälpa så mycket.

Parasiterna kan komma från inredning, mat etc sa veterinären till oss, men endast försvagade/äldre djur blir så dåliga som vår blev.

Nox
2015-10-14 17:34
#3

jag tycker du ska åka till veterinären precis som #2 skrev så blir bara försvagade/äldre djur riktigt dåliga men det är nog inte så skönt att ha klåda så Phu vill nog få bort parasiterna

//Elin

Cireea
2015-10-14 17:39
#4

Ett tips är först och främst att åka till veterinär med din hamster. 

Ett annat tips är att istället för att göra nya inlägg som handlar om samma sak så kan du fortsätta skriva i den tråd du postade från början, på så sätt har man bättre koll på hela situationen än att behöva leta bland resterande inlägg efter mer information. 

Sedan är det bättre om du försöker ge en mer informativ rubrik än "Akut" eller "Hjälp" - jag har nu ändrat rubriken. 

//Admin


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Dvärgvädur
2015-10-14 17:40
#5

Vet besök så fort som möjligt, de är dem ända som kan hjälpa dig i detta fall!

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Upp till toppen
Annons: