Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningcampbells
Läst 1319 ggr
[Lindis123]
2015-10-12 16:46

AKUT sjuk hamster

Min hamster mår inte bra, han har rasat i vikt, inte ätit något de senaste 2 dagarna utom en bit broccoli och 3 mjölmaskar. Dessutom lukar han jättekonstigt, typ lite surt,som ostbågar typ. Han verkar annors må helt bra, han är lite tröttare än vanligt, men springer ändå i hjulet och när jag tar ut honom i leklådan är han glad. Ska beställa tid till vet imorgon, om mina föräldrar har möjlighet att föra oss dit. Dom är väldigt upptagna:(. Finns det något jag kan göra? Jag vill inte att han ska må dåligt. Han har också en oidentifierbar vitaktig substans fasttorkad vid analen och runt omkring på baken. Det är inte bajs, bajs är väl svart/brunt elr?Ugh, jobbigt att inte förstå vad som är fel.

Annons:
Gaara
2015-10-12 16:55
#1

Han är inte dålig i magen då? Tänkte på den torkade substansen… Testa att blöta upp lite havregryn med vatten och se om han äter i alla fall lite av det. Havre innehåller mycket energi.

[Lindis123]
2015-10-12 17:01
#2

#1 Jag vet inte, det känns som att jag inte vet någonting.Känner mig så otillräcklig när jag inte fattat tidigare att något var fel. Det kan hända att han är dålig i magen, men tror inte det. Jag ska pröva att de havregryn, och jag ska mosa lite rotfrukter och ge andra saker lätta att få i sig. Sen ser jag till att han dricker lite. ngn annan som han någon bra idè vad jag kan göra eller vad det kan vara för sjukdom?

Cireea
2015-10-12 17:11
#3

Hur gammal är hamstern?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Lindis123]
2015-10-12 17:49
#4

#3 1 år och 5 mån.

Cireea
2015-10-12 18:43
#5

#4 Okej, jag tror det är bäst om ni åker in till veterinären så fort som möjligt så ni får veta hur det står till med honom. Du får helt enkelt förklara läget för dina föräldrar, det är dom som bär huvudansvaret för djuret  då du är under 18 år. 

Det låter inget vidare, allra helst att han luktar konstigt då hamstrar är oerhört renliga djur annars.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Lindis123]
2015-10-13 12:06
#6

Tror han kan ha diarré ändå. Vi har tid till vet. idag 18:30. Hoppas det går bra.

Annons:
Dvärgvädur
2015-10-13 16:28
#7

Håller tummarna för honom!

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Gaara
2015-10-14 10:29
#8

Hur gick det hos veterinären?

Upp till toppen
Annons: