Annons:
Etikettguldhamster
Läst 790 ggr
Vilmis21
9/18/15, 10:23 PM

Lös i magen

Hjälp! Min lilla Findus är 5/6 månader gammal och han har löst bajs! Jag har för cirka 6dagar sen gett honom gurka och morot(gav han varje dag) Har trott att han var förstoppad med tanke på svullen på nedre delen av magen. Men nu får han bara pellets. Har mår bra som vanligt och är pigg. Han dricker lite mer ni än tidigare. Han är inte aggressiv elr något sådant. Han är bajs över pungkulerna eller vad man ska säga om de, och på toapappret i huset så blir de bajs:( Annars mår han prima och springer i sitt Hjul! Är detta något farligt tro eller kommer de gå över? Detta är mitt första inlägg så något har säkert blivit tokigt.

Annons:
redsteinedrose
9/18/15, 10:27 PM
#1

wet tail finns en sjukdom som heter, du måste kolla upp hen snabbt då ett så litet djur inte kan riskera att förlora vätska genom diarre.

Vilmis21
9/18/15, 11:32 PM
#2

inga fler förslag? :/

Cireea
9/18/15, 11:44 PM
#3

Det är inte bra att ge hamstrar mycket gurka osv. som innehåller mycket vatten, då är det självklart att avföringen blir lös. 

Du säger att han är svullen, är magen hård eller mjuk? Jag skulle ha kontaktat veterinär omgående om du är orolig, allra helst med tanke på det #1 skrivit.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Mrsarrow
9/19/15, 6:43 AM
#4

Wet tail är läskigt så kolla upp det ifall det är så.

Upp till toppen
Annons: