Annons:
Etiketterhamsteroff-topic
Läst 1135 ggr
[HammyPaws]
9/18/15, 5:30 PM

Hur ta bilder?

Det är många här inne som tar väldigt fina bilder på sina hamstrar… Hur gör ni? Vart sätter ni de små? Jag skulle jättegärna vilja ta fina bilder på mina hamstrar men vet inte hur jag ska göra/vart jag ska sätta dom.

  • Redigerat 6/3/21, 6:11 PM av Cireea
Annons:
lollynonna
9/18/15, 6:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#1

Nu har jag tyvärr inga hamstrar men jag kan berätta hur jag har gjort med mina gerbiler då vi ska "proffsfota" dem! först har vi tagit ett vitt lakan och lagt i våran ena soffa. Den är liten så lakanet ryms bra, men har man en stor soffa kan man spärra av på sidorna med kuddar osv så att hamstern inte smiter.

Sedan så kan du ta lite favvomat och lägga i en hög där du vill att hamstern ska sitta, sätt ner hamstern och ta fram kameran. Vill man inte ha med maten går det lätt att redigera bort i tex photoshop.
 Ett tips för att få fina bilder är att inte ta uppifrån, utan från hamsterns höjd. Tänk att du själv är en hamster och ta då en bild från deras höjd så blir bilderna mycket gulliga.

Ha bra ljus,är det för mörkt även med taklampan tänd, ta ett par bärbara lampor och sätt upp som en studio. Försök att få fokuset på ansiktet, och inte på öronen eller ögonen. Ta inte heller bilder på för nära håll, då går det bara att få fokus på en kroppsdel i taget. Så ta på liite längre avstånd och fokus på facet! Bidrar med lite bilder på mina gerbiler som jag fotat på detta sätt. Bakgrunden blir finast oskarp också!

Sorry för lång text, men jag älskar fotografering och skulle kunna skriva minst dubbelt så mycket till haha!😃

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[HammyPaws]
9/18/15, 6:37 PM
#2

Tack så mycket!! Ska prova imorgon när det är ljust ute :) Lakan var ju väldigt smart! Har en svart soffa så det skulle kunna vara snyggt också i och med att min hamster är creme-färgad. Återkommer med resultat imorgon :D

hansterspyro
9/18/15, 9:54 PM
#3

Alla mina finaste bilder på hamstrarna har jag faktiskt fotat när dom har gått på lådan. Dom sitter så blixtstilla då så blir det är lätt att få fina bilder 🙂.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

[HammyPaws]
9/19/15, 8:11 AM
#4

#1 Superfina bilder, förresten!! :)

#3 Min hamster går inte på låda :( Han brukar kissa i en kruka och det är så mörkt där… Men tack för tipset :D

[Howres]
9/19/15, 8:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#5

När jag ska fota mina brukar jag sätta dem i min soffa. den är vit och ganska liten så den är perfekt. Precis som #1 skriver så räcker inte ljuset från bara taklampan, själv brukar jag fota på dagen, och sätta upp vanliga lampor runt om.

för att få lite gulligare bilder kan du tex sätta en nalle eller något annat som hamstern kan få klättra på.❤️

Har inte så många bilder p¨denna datorn, men lägger till några. Lycka till och lägg gärna upp bilderna här sen! :)

[HammyPaws]
9/19/15, 8:33 AM
#6

#5 Bra idé med nallen! 😍 Ska bara städa lägenheten och sätta igång sen. Kommer absolut lägga ut bilderna 🙂 Jag kan inte se bilderna 😕

Annons:
lollynonna
9/19/15, 8:33 AM
#7

#2 Ja lägg gärna upp bilderna här sen! Tack :)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[Howres]
9/19/15, 8:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#6 kan du se den nu? :)

[HammyPaws]
9/19/15, 1:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#9

#8 Jaa! Jättefin bild!!! :) 

Hahah mina blev inte så bra… Han är ju så snabb :(

Upp till toppen
Annons: