Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1076 ggr
[Tilde]
2015-09-14 17:19

Billiga hjul?

Var kan man köpa billiga Hjul i olika storlekar (gärna utländska sidor)? 🤔 Pixie börjar växa ur sitt Hjul då hon har vuxit riktigt mycket denna sommar, men jag har just nu inte råd att spendera 150+ DKK på ett nytt Hjul till henne då jag precis har beställt ett Hjul och några burtillbehör till campbell-tjejerna. 

Tänkte desinficera Pixies gamla Hjul och ge till dvärgarna så de har två, men behöver då ett nytt till henne. Tips? 🙂 Gärna trähjul eller rosa/pastellfärgat. 

Annars får det vänta ett tag så köper jag ett av de dyrare till henne. :)

Annons:
annlen68
2015-09-14 21:07
#1

zoozoo.com, zooplus.se, animail.se bl a har ofta nedsatta bra priser på sina produkter :)

Evovva
2015-09-14 21:44
#2

Plastic Jag har ett sånt här djul på 20cm till salu. 50:-

Majaa12
2015-09-14 22:19
#3

99 kr för ert stort Hjul (28 cm) tycker jag är jättebilligt! :) Om det är till dina dvärgar passar ju det mindre, det kostar ju bara 65 kr ;) http://t.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burtillbehor/hamsterhjul/279213 Om du vill ha ett mer "naturligt" rekommenderar jag detta; http://t.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burtillbehor/hamsterhjul/279210#feedback/shop/gnagare_smadjur/burtillbehor/hamsterhjul/279210

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

[Tilde]
2015-09-14 23:18
#4

Bor i Danmark så många svenska sidor funkar ej :( #3 Det tycker jag med, men har tyvärr endast sett dem till ca 130-150 DKK och så tilkommer ofta frakt då jag inte har sett något stort nog Hjul i fysiska butiker. :( Det är som sagt Pixie som begöver nytt och hon är guldhamster och skulle behöva ett på 28-30 cm. Har præcis beställt frås zooplus så det känns drygt att behöva betale frakt igen, haha. Men hittar jag inte ansat får der väl bli så. :) Föredrar Hjul i trä då de är mycket finare enligt mig.

Cireea
2015-09-15 00:13
#5

#3 Jag har hört att hjulen i den första länken är farliga då hamstrar fastnat i dem..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Dvärgvädur
2015-09-15 06:50
#6

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Annons:
KMJPAH
2015-09-15 09:15
#7

#5 Hur har dom fastnat? Du är den första av alla recensioner som jag har läst att det ska vara ett mindre bra Hjul, alla andra säger att det är det bästa hjulet de någonsin har haft… Jag tror personligen att alla Hjul är farliga isånnafall, att hamstrar kan fastna i alla hjul… Men jag vet inte. Ska bli intressant och höra vad du säger 🙂

[Tilde]
2015-09-15 10:57
#8

#6 Har som sagt redan beställt från Zooplus nyligen och det är inte så billigt där med tanke på att man måste köpa för minimum 149 danska kronor och sen tillkommer frakt. Så det bli ändå mycket pengar för ett Hjul i sista änden om man inte har annat man behöver därifrån. :/ Tänkte om det fanns något brittisk sida eller liknande som har bättre priser och inget minsta pris för beställning…? 🙂

Cireea
2015-09-15 12:27
#9

#7 JAG har inte det där hjulet själv utan jag skrev klart och tydligt i min kommentar att jag HÖRT att hamstrar fastnat i hjulet. Sedan om du går in på länken och läser omdömet så är det en person som även där skriver tydligt att dennes hamster hade fastnat i hjulet. 

CITERAR OMÖDMET: "Hamstern fastnade i mittstången på hjulet med pälsen. Hade surrats fast flera varv och kom ej loss. Fick klippa av päls för att få loss honom. Hade jag inte hört honom hade han troligen ej klarat sig. Stod inget om att det ej passar hamstrar m mycket päls."

Sedan det du skriver här: "Jag tror personligen att alla Hjul är farliga isånnafall, att hamstrar kan fastna i alla Hjul." 

Mycket möjligt, jag har inte sagt emot dig på den punkten och jag har inte påstått att något annat Hjul är säkrare heller för den delen.🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

LillyAmanda
2015-09-15 16:39
#10

Jag har ett sånt Hjul och min hamster har inte fastnat. I och för sig är min korthårig. Men det är långt mellan hamstern och hjulet så då kan ju den personen ha köpt ett mindre Hjul av den modellen. Så jag skulle inte säga att det är farligt men jag skulle inte chansa när det gäller långhåriga, men korthåriga går alldeles utmärkt :) Till mina långhåriga har jag trähjul :)

**//Amanda

Cireea
2015-09-15 16:45
#11

#10 Hamstern som hade fastnat som jag citerade där uppe hade ju fastnat i mittstången som sitter inne i hjulet, typ i mitten. Så en guldhamsterhane med fluffig päls kan mycket väl fastna.. 😕Så jag skulle nog inte köpa just ett sånt Hjul till en långhårig guldhamster då risken nu finns. 

Jag gillar inte plasthjul så jag kör inte på plasthjul alls oavsett hur farlig eller ofarlig dom är utan jag kör bara på trähjul, dom är dessutom ruskigt snygga! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

hansterspyro
2015-09-15 17:00
#12

Ni tror inte att en dvärghamster skulle fastna där eller. Jag var nyss på djuraffären och köpte ett sånt. Skulle kännas lite surt att åka tillbaka och lämna tillbaka det.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

Majaa12
2015-09-15 17:27
#13

#5 Tur att du såg det! 👍Blandade ihop det med ett annat Hjul som är ganska likt.. 

Tyvärr tar nog andra utländska sidor frakt också, har inte lyckats hitta en utan än.. Ska kolla lite mer 🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Annons:
[Howres]
2015-09-15 19:26
#14

#12 jag har det till min dvärg, funkar utmärkt 🙂

hansterspyro
2015-09-15 21:37
#15

#14 Ok tack 🙂!

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

[Tilde]
2015-09-16 11:29
#16

Utländska sidor har fraktkostnad också såklart men priserna på varorna brukar vara betydligt lägre än i Danmark :)

goldhammy
2015-09-20 08:51
#17

Tar upp denna tråd igen då jag håller på att leta efter ett nytt trä Hjul. Och alla hemsidor ni skrev hade antligen slut på dem, hade bara plast Hjul och på zooplus så måste det kosta 299 kroner för att köpa online och frakta … Har ni några andra tips??

Cireea
2015-09-20 11:43
#18

#17 Du får antagligen vänta på att varorna kommer in igen :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: