Annons:
Etiketthamster
Läst 614 ggr
Ellys
9/10/15, 3:33 PM

Är din hamster/hamstrar försäkrad?

Har tänkt lite på det här med försäkring, är det något ni har? Varför eller varför inte?

Annons:
annlen68
9/10/15, 3:41 PM
#1

Nej vi har ingen försäkring. Det lönar sig inte eftersom en hamster inte lever så länge; dessutom måste man trots försäkring betala en hög självrisk vid besöket. Bättre då att betala vet.kostnaden OM hamstern behöver besöka en vet.

Ellys
9/10/15, 4:23 PM
#2

Glömde skriva att jag inte har någon försäkring. Ungefär samma som för #1 s anledning.

luddtuss
9/10/15, 5:39 PM
#3

Samma här.

 

Tessan01
9/10/15, 6:01 PM
#4

Nep, ingen försäkring! Vet inte varför, inte tänkt på det. Sedan lever de ju inte så länge heller. :P

Cireea
9/11/15, 12:11 PM
#5

Ingen försäkring här heller .. har aldrig känt behovet av det.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Roonja
9/11/15, 1:15 PM
#6

Jag har ingen försäkring. Hamstrar är så pass friska djur så jag har aldrig behövt haft försäkring. När de väl blivit veterinärkostnader har jag stått för allt istället. :)

Annons:
annakarin_li
9/11/15, 3:12 PM
#7

Jag har försäkring på min hamster. Med tanke på att en av mina tidigare hamstrar fick livmodersinflammation och krävde ett par akuta veterinärbesök så är det värt det. Agria hjälpte till med en hel del kostnader. Tror att jag sammanlagt betalade 3000 kr + medicin. Agria betalade resterande 5000 kr. Det kanske är sällsynt att det kostar, men när det väl gör det så pratar vi stora summor och en försäkring kostar 250 kr/år…

Zaviie
9/11/15, 8:34 PM
#8

Nej, men om det någonsin kommer någon form av uppfödarförsäkring eller försäkring för flera smådjur i samma så kommer jag skaffa. Har en sjukbudget istället.

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Upp till toppen
Annons: