Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållninghybrider
Läst 1058 ggr
LisaKanin
2015-09-08 10:10

Hjälp någon som känner igen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En av våra dvärghybrider har plötsligt fått något stort hudfärgat som hänger ut vid en av kinderna, se bild. Kan det vara kindpåsen som vänt sig ut o in? En tumör? Hon verkar helt normal i övrigt, äter osv, inget blod nånstans. Hon har en burkompis men de har aldrig gjort varandra illa, bara smågnabb. De är dock gamla, ca 2,5 år båda två. Ska självklart till vetten men tänkte höra om nån har varit med om liknande.

Annons:
redsteinedrose
2015-09-08 10:27
#1

ta den till vet så snabbt som möjligt, kan vara en infektion i kind-påsen eller något annat. vad det nu än är behöver den vård :/

LisaKanin
2015-09-08 12:00
#2

Har kollat runt och det verkar vara kindpåsen som trillat ut. Ska till vet i em men stor risk för avlivning då hon är 2,5 år… :-(

[Howres]
2015-09-08 14:04
#3

Detta hände mig för ca 2 veckor sedan, ring en veterinär så fort som möjligt! Jag och mamma lyckdes få in kindpåsen på min tjej igen, annars hade hon dött ;( Men ta en tops och försök "lirka" in den igen, men känner när den åker in.

[Howres]
2015-09-08 15:45
#4

Oj skrev lite snabbt, såg nu att du hade pratat med veterinären:)

[Howres]
2015-09-08 15:49
#5

Det är väldigt viktigt att du/veterinär får in kindpåsen igen snabbt, torkar kindpåsen ut är det kört. vet dock inte hur lång tid det tar innan kindpåsen torkar ut. Hoppas det går bra för din dvärg! <3

Upp till toppen
Annons: