Annons:
Etikettguldhamster
Läst 909 ggr
Miilla
2015-08-24 12:20

Blomsterböna eller Laguna i stamtavlan?

Hej!

Som ni kanske läst innan så parade jag min egenuppfödda hamsterhane Idaho med Rainbow Dash i början av maj. 8 friska ungar föddes men Dash verkade inte vilja ha dom, de dog en efter en under det första dygnet.

Jag bestämde mig för att vänta till i slutet av Juli med att ta en ny kull, Idaho fyllde då 1,5 år och börjar bli gammal. Dash födde 12 bebisar, jag bestämde mig för att hålla mig undan så mycket som möjligt och inte försöka stressa henne då hon verkar vara väldigt känslig. Precis som förra gången fick hon panik och visste inte riktigt var hon skulle sova, hon flyttade bebisarna 4 gånger fram och tillbaka mellan två hörn. Tillslut verkade hon inte bry sig om bebisarna längre så de dog allihopa tillslut även denna gången 😕 Hon är en jättego hamster annars, lite sprallig men jättesnäll. Men moderkänslorna verkar inte finnas hos henne när hon har kull tyvärr.

Jag har fött upp kullar på samma linje sedan 2011 och det känns så himla tråkigt att det är slut nu, att jag inte får en kull efter min egenuppfödda Idaho, han är verkligen en av de gosigaste hamstrar jag haft någonsin. Mamma Laguna dog dessutom i slutet av Juli så det känns extra jobbigt nu.

Jag vill så gärna fortsätta på min linje så jag undrar om någon här på forumet har någon av dessa hamstrar i sin stamtavla, eller vet någon som har? Hade verkligen uppskattat om ni skriver i så fall. Hoppas verkligen på det! 🙂

Blomsterböna (far) Normalfärgad umb LH

Laguna (mor) Sobel LH

_Ungarna från kullen som föddes 2014-01-09 : _

Arizona (Britta) (Hona, Normalfärgad LH)

Colorado (Cocos) (Hane, Normalfärgad umb LH)

Florida (Hona, Caramel rö LH)

Iowa (Hona, Mink LH)

Texas (Hona, Normalfärgad umb LH)

Tack på förhand!🙂

Annons:
Fridelin
2015-08-24 21:13
#1

Vad tråkigt att det inte funkat med ungarna..:( Jag har ju Colorados två pojkar här hemma! Cornelius fick bebisar i maj och jag planerar en kull med Mozart i November någon gång.:) Jag kan skriva upp dig på den kullen om du vill!

Miilla
2015-08-25 10:33
#2

#1 Ja tack, gör gärna det 🙂

Fridelin
2015-08-25 15:36
#3

Då gör jag så! :D

Upp till toppen
Annons: