Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1811 ggr
goldhammy
8/23/15, 10:14 AM

Hur ser färgen creme ut?

Jag ska skaffa en guldhamster i troligtvis färgen creme, om man ser på föräldrarna som är creme satin så har dem en orange nyans vilket inte jag letar efter, har vanlig creme också orange nyans? Öppen för alla tips! Tack i förhand.

Annons:
Cireea
8/23/15, 12:00 PM
#1

Ja, en "vanlig" creme har också en orangeaktig nyans i pälsen. En caramel däremot har ju lite mindre orange i sin päls så det kanske kan fungera annars. 

Här kan du se skillnaden: http://www.hamsterforeningen.se/guldhamster/färger/cremebaserade-albino-2465686


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

goldhammy
8/23/15, 1:37 PM
#2

1# Okej tack! Men jag förstog inte riktig på den sidan. Har ljus creme ingen orange nyans och är mer mot det vita hållet eller har jag fel?

Cireea
8/23/15, 2:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#3

#2 Vad menar du med ljus creme? 

En creme har en orange-aktig nyans i sin päls. Däremot har Caramel (en creme med bruna öron) har lite ljusare päls. Jag delar en bild på både en Creme satin, en Offwhite och en Caramel så ser du lite skillnad. Sedan skiljer det sig lite med färgdjup också. Vissa har mer djup i sin färg så den blir tydligare medan andra kan vara lite ljusare. 

Vi får hoppas att någon som har bilder på hamstrar med färgen Creme dyker upp så du får fler bilder på hur dom kan se ut! :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Zaviie
8/23/15, 4:41 PM
#4

Creme Sö Bandad

Creme Rö Satin

Caramell Rö

Creme Sö

Creme Sö

Creme Sö

Alla creme jag haft/fött upp mörknar i färgen med åldern och blir mer eller mindre orangea. Men det bror ju också på om den gentiskt har anlag för mörkare färg. en "dålig" creme är ju ganska ljus. På mina bilder är det en enda som är satin, tycker inte hon är mer orange än de andra mörka.  

Hanen på bilden näst längst ner av bilderna ovan var en ljus creme, närmre 2 år såg han ut såhär:

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Cireea
8/23/15, 7:02 PM
#5

Se där, nu kom fler bilder! Bra där Emilia! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

goldhammy
8/23/15, 7:07 PM
#6

Tack så mycket allihopa!!

Annons:
Upp till toppen
Annons: