Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 4372 ggr
jagedina
8/22/15, 8:07 PM

Djuraffär i Stockholm?

Hej! Någon som vet en BRA djuraffär som säljer hamstrar som inte är grossister? Ska köpa en med har inte hittat den rätta hos uppfödare. Tack i förhand!

Annons:
Cireea
8/22/15, 8:15 PM
#1

Och vad är det du söker eftersom du inte hittat "den rätta" ?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

jagedina
8/22/15, 8:22 PM
#2

1# jag söker en kort hårig guldhamster. En som är leverans klar om 1-2 veckor. :)

[dvärgkaniner]1
8/22/15, 8:51 PM
#3

Har du kollat på Snögatans hamsteruppfödning? De har jättefina hamstrar vad jag har hört! :) Tror att den uppfödningen ligger i Stockholm? 🤔

jagedina
8/22/15, 8:58 PM
#4

3# Tack för ditt tips! Dock ligger den i Gävle vilket ligger lite för långt bort :)

jagedina
8/22/15, 8:59 PM
#5

3# plus dem säljer väldigt sällan guldhamstrar, tack ändå! :)

[dvärgkaniner]1
8/22/15, 9:10 PM
#6

# 5 Hoppas lycka till att hitta en guldhamster :)

Annons:
Cireea
8/22/15, 9:33 PM
#7

Att hitta en korthårig ska nog inte vara några problem. Varför har du så bråttom med när den ska vara lev.klar? Varför väntar du inte istället?

Jag kommer få korthåriga snyggingar i september, frakt neråt går att lösa! Det är bättre att du väntar än att stödja något så vidrigt som djur i affär. Hur kan du med garanti veta att djuren du köpt inte är från grossist? Personalen spelar sällan med öppna kort och säger "Jamen visst, dessa är från grossist" - de säger "privat uppfödare" oftast för att det ska låta bättre.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

jagedina
8/22/15, 9:45 PM
#8

#7 Visst jag kan vänta men jag har väntat hela sommaren. Och jag vill att uppfödningen ska ligga i Stockholm. Du behöver inte bli så arg med att jag tänkta på att köpa en hamster från en djuraffär. Visst det är hemskt att sälja en hamster från en djuraffär men man kan göra en stackars hamster en tjänst. Har tidigare köpt en hamster från en djuraffär, hamsterns olyckliga min gjorde att jag var tvungen att köpa den. Visste riskerna men den visade sig vara den trevligaste hamstern i hela världen :)

jagedina
8/22/15, 10:06 PM
#9

7# jag ska inte köpa en från en djuraffär, tänkte bara fråga om det möjligt viss fanns en som folk visste helt säkert inte var grossister, men som du sa kan man inte vara säker..:(

Cireea
8/22/15, 11:35 PM
#10

#8 Först och främst, jag är definitivt inte arg. Hur kan du ens avgöra en sån sak genom text på en dator? Du hör inte mitt tonfall, eller hur? 😂

Sen, du "räddar" inte en hamster. Du gör så att massproduceringen av djur fortsätter hos grossisterna. Om alla slutade "rädda" djuren så skulle grossisterna inte kunna fortsätta avla då djuren inte blir sålda i affärerna och därmed skulle grossistverksamheterna sakta men säkert försvinna helt eftersom affärerna tillslut inte skulle köpa in fler djur då ingen vill köpa dom. Är det inte det vi strävar efter? Att djuren ska sluta finnas tillgängliga i affärer? I affären kan vem som helst köpa djuren, i många fall kommer hamstrarna, kaninerna, marsvinner, råttorna eller you name it till ännu värre förhållande. I vissa fall blir de föda till reptiler (ofta ormar).


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

jagedina
8/23/15, 9:25 AM
#11

Okej förlåt för ett en 13 årig tjej försöker hitta en hamster och behöver tips förlåt. Vi kommer ingen vart i diskussionen.

Cireea
8/23/15, 12:08 PM
#12

#11 Och jag ger dig tips och mitt tips är: Köp inte en hamster från djuraffär.

Jag tycker vi kommit ganska långt i diskussionen. Jag har uttryckt min åsikt och nu är det bara du som kan välja hur du vill göra, stödja den fortsatta massaveln av hamstrar eller stödja en seriös uppfödare? Om dina föräldrar läste tråden kan jag inte tänka mig att dom skulle vilja stödja grossisterna. Du kanske ska låta dom läsa och sedan kan ni diskutera saken eftersom det ändå är dom som har det huvudsakliga ansvaret för hamstern ni kommer köpa. 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Tessan01
8/23/15, 6:28 PM
#13

När jag skaffade hamster för första gången så var jag lite under 13 år, och ville inte vänta med att transport hit till Gotland kunde lösas så köpte guldhamster från djuraffär, grossist. Det jag fick tillslut var ett monster, tyvärr. 😕

Såklart finns det världens underbaraste hamstrar som är från grossist, men det kan man aldrig garantera. Om man då köper från en seriös uppfödare så får man garanterat frisk och snäll hamster. Det är det du vill ha, eller hur?

Så jag avråder dig från att köpa från djuraffär, och istället vänta (vilket är svårt ibland) med att den perfekta hamstern och uppfödaren dyker upp, som går att leverera till Stockholm. :)

Själv så väntar jag en / två små hamstrar från Erica (Cireaa), som bor närmare 900km bort. Allt går om man vill!

Annons:
[dvärgkaniner]1
8/25/15, 7:16 PM
#14

Jag rekommenderar att köpa från Erica :) 
Hon har väldigt fina,friska och snälla guldhamstrar. Min syster har köpt ifrån henne och hamstern var värdens underbaraste! 😍

Evovva
8/25/15, 9:21 PM
#15

Jag köper alltid från uppfödare själv men vet att Luna zoo i Södertälje inte handlar med grossist djur. Han tar undulater, kaniner, marsvin och hamstrar från uppfödare han känner. Han har haft djur förut från Imazoo men då dessa hade mycket sjukdomar slutade han ta därifrån. Han köper in från uppfödare i närheten av Södertälje.

Upp till toppen
Annons: