Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 806 ggr
jagedina
2015-08-17 19:44

Uppfödare stockholm?

Hej! Jag ska skaffa hamster i slutet av Augusti / början av september, är det någon som har tips på uppfödare i Stockholm/ utanför? Jag söker en guldhamster. Helst unge, men några månader gammal fungerar också. Tack i förhand!

Annons:
hansterspyro
2015-08-17 21:59
#1

Kolla på hamsterföreningens uppfödarlista javascript:nicTemp(); så kommer du att hitta alla reggade uppfödare. När du köper hamster från hamsteruppfödare som är registrerad (reggad) innebär att du kan vara säker på att föräldrar och förfäder bak i ungefär 5 genirationer. Är diabetes testade och friska  du får också med en stamtavla så du kan se vad hamstern föräldrar och förfäder hette/heter och vad dom hade/har för färg. Sedan så kan du ju vara ganska säker på att hamstrarna har det bra och att uppfödaren är erfaren. Sedan finns det också ett flertal oreggade hamsteruppfödare som är jättebra som också är erfaren och som har gjort en fin stamtavla och avlar på rena djur med fint temperament.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

jagedina
2015-08-18 09:35
#2

1# tack så mycket! Men har du något tips på en bra uppfödare som inte är reggad hamsteruppfödare? Helst i Stockholm trakterna.

Dvärgvädur
2015-08-18 15:05
#3

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Cireea
2015-08-18 17:37
#4

TS, om du inte hittar någon i Stockholm så går det nog hitta någon på annan ort. Jag bor i Umeå men har exempelvis köpt nerifrån flera gånger och även skickat hamstrar från mig neråt mot Stockholm, Göteborg osv. Så det är fullt möjligt att köpa från annan ort :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

hansterspyro
2015-08-18 18:14
#5

Jag hade först tänkt att länka blåtassenssom som en oreggad uppfödare. Men sedan så såg jag att TS sökte inom Stockholm och då tänkte jag om. Men #4 du har ju rätt transport brukar ju gå att lösa men jag tänkte inte på det då.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

[evilewa]
2015-08-18 19:53
#6

#0 Jag föder upp guldhamster och imorgon föds förmodligen en kull :-) Min webbadress ser du längst ner i signaturen….

Annons:
jagedina
2015-08-18 20:16
#7

#6 Vad menar du med längst ner i signaturen? :)

Dvärgvädur
2015-08-18 20:18
#8

#7 Hon har en grå text längst ner i varje inlägg där en länk till www.thulehills.com finns ;)

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Upp till toppen
Annons: