Annons:
Etikettguldhamster
Läst 993 ggr
linnea2an
8/8/15, 4:48 PM

Guldisarna har varit ute!

Idag byggde jag,pappa och min lillebror en ute hage så tänker lägga upp lite bilder på det!

Annons:
linnea2an
8/8/15, 4:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild på själva hagen

linnea2an
8/8/15, 4:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bild på Bullet som utforskar

linnea2an
8/8/15, 4:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Bild på Sockervadd

annlen68
8/8/15, 6:10 PM
#4

Åh vad kul för dem med en utehage :)

[Hästhoven]
8/10/15, 12:59 AM
#5

Såg härligt ut för dem :-) Snäll pappa ni har som ställer upp att bygga :-)

EmmaLiberg
8/10/15, 1:25 PM
#6

Åh va roligt för dom😃 Smart gjort av dig!

Annons:
Hamsternsara
8/10/15, 10:05 PM
#7

Roligt för dem! Men akta så ingen fågel kommer och äter upp dom! Men jättekul att de fick en hage ☺️ Pappa skulle nog inte byggt till mina eftersom vi har hund..;)

[lillaamysaan]
8/12/15, 10:41 PM
#8

Tänk på att temperaturen ute måste vara samma som inne i buren! Guldhamstrar (hamstrar överhuvedtaget) är VÄLDIGT känsliga mot drag! Så minsta lilla vidpust är inte ens bra.

Haku
8/13/15, 1:32 AM
#9

#8 Måste inte vara exakt som i buren, är ingen fara för dem att vara ute en sommardag.

Be-Bopz
8/13/15, 3:45 AM
#10

Man ska vara väl medveten om hur känslig en hamster är för drag, det betyder att de är känsliga för temperaturskillnader, men även om det blåser ute. Så att påstå att det inte alls behöver vara som i buren, är fel. Därmed inte sagt att TS nu inte är medveten om detta, vilket TS mkt väl kan vara :) 

En mkt snäll pappa har TS såklart :) Ni bör alla vara mer rädda om era hamstrar, dels för faran med andra djur som kan vara mkt snabbare än ni hinner reagera, sen är det fortfarande faran med drag för en hamster, jag tror inte riktigt alla förstår faran i detta tyvärr. Om ngn säger att de är väldigt känsliga så ska man lyssna på det och alltså inte bara anta att andra hittar på.

Jag ville inte läxa upp TS, men det gör mig ledsen att se påståenden som inte stämmer. Är man inte säker på det man säger så bör man inget säga alls :)
Sen om vi ser till hamstern, en hamster tycker nog att det är skönare att få vara i sin Bur :) Glöm inte heller att de är bytesdjur ;)

Haku
8/13/15, 4:09 AM
#11

#10 Är detta till mig eller? för du har inte skrivit vem du menar meddelandet till.

Jag är mycket välmedveten om att hamstrar är känsliga för drag, sen har jag aldrig skrivit att det "inte alls behöver vara som i buren" jag skrev såhär "det behöver inte vara exakt som i buren" Och sen la jag till att det är ingen fara om dem är ute en sommardag då menar jag inte en blåsig dag utan en vindstilla och en där det är lagom temperatur för en hamster att vara ute nu skrev jag inte det eftersom jag skrev det hela lite snabbt. 

Jag förstår att hamstern trivs bäst i sin Bur eftersom det är det enda den vet om och att det kan vara stressigt att komma ut men jag tror inte det är farligt om man släpper ut en stund en vindstilla sommardag med lagom temperatur.

Be-Bopz
8/13/15, 10:17 PM
#12

Jag skrev nog mer allmänt :)

Upp till toppen
Annons: