Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes, köpes och erbjudes 28 - Nyfiken i en strut
00. GULDHAMSTER ALLMÄNT

Guldisarna har varit ute!

2015-08-08 16:48 #0 av: linnea2an

Idag byggde jag,pappa och min lillebror en ute hage så tänker lägga upp lite bilder på det!

Anmäl
2015-08-08 16:50 #1 av: linnea2an

Bild på själva hagen

Anmäl
2015-08-08 16:51 #2 av: linnea2an

Bild på Bullet som utforskar

Anmäl
2015-08-08 16:54 #3 av: linnea2an

Bild på Sockervadd

Anmäl
2015-08-08 18:10 #4 av: annlen68

Åh vad kul för dem med en utehage :)

Anmäl
2015-08-10 00:59 #5 av: [Hästhoven]

Såg härligt ut för dem :-) Snäll pappa ni har som ställer upp att bygga :-)

Anmäl
2015-08-10 13:25 #6 av: EmmaLiberg

Åh va roligt för domSkrattar Smart gjort av dig!

Anmäl
2015-08-10 22:05 #7 av: Hamsternsara

Roligt för dem! Men akta så ingen fågel kommer och äter upp dom! Men jättekul att de fick en hage ☺️ Pappa skulle nog inte byggt till mina eftersom vi har hund..;)

Anmäl
2015-08-12 22:41 #8 av: lillaamysaan

Tänk på att temperaturen ute måste vara samma som inne i buren! Guldhamstrar (hamstrar överhuvedtaget) är VÄLDIGT känsliga mot drag! Så minsta lilla vidpust är inte ens bra. 

Anmäl
2015-08-13 01:32 #9 av: Haku

#8 Måste inte vara exakt som i buren, är ingen fara för dem att vara ute en sommardag.

Anmäl
2015-08-13 03:45 #10 av: Be-Bopz

Man ska vara väl medveten om hur känslig en hamster är för drag, det betyder att de är känsliga för temperaturskillnader, men även om det blåser ute. Så att påstå att det inte alls behöver vara som i buren, är fel. Därmed inte sagt att TS nu inte är medveten om detta, vilket TS mkt väl kan vara :) 

En mkt snäll pappa har TS såklart :) Ni bör alla vara mer rädda om era hamstrar, dels för faran med andra djur som kan vara mkt snabbare än ni hinner reagera, sen är det fortfarande faran med drag för en hamster, jag tror inte riktigt alla förstår faran i detta tyvärr. Om ngn säger att de är väldigt känsliga så ska man lyssna på det och alltså inte bara anta att andra hittar på.

Jag ville inte läxa upp TS, men det gör mig ledsen att se påståenden som inte stämmer. Är man inte säker på det man säger så bör man inget säga alls :)
Sen om vi ser till hamstern, en hamster tycker nog att det är skönare att få vara i sin bur :) Glöm inte heller att de är bytesdjur ;)

Anmäl
2015-08-13 04:09 #11 av: Haku

#10 Är detta till mig eller? för du har inte skrivit vem du menar meddelandet till.

Jag är mycket välmedveten om att hamstrar är känsliga för drag, sen har jag aldrig skrivit att det "inte alls behöver vara som i buren" jag skrev såhär "det behöver inte vara exakt som i buren" Och sen la jag till att det är ingen fara om dem är ute en sommardag då menar jag inte en blåsig dag utan en vindstilla och en där det är lagom temperatur för en hamster att vara ute nu skrev jag inte det eftersom jag skrev det hela lite snabbt. 

Jag förstår att hamstern trivs bäst i sin bur eftersom det är det enda den vet om och att det kan vara stressigt att komma ut men jag tror inte det är farligt om man släpper ut en stund en vindstilla sommardag med lagom temperatur.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.