Annons:
Etikettrysk-vintervit
Läst 2069 ggr
StinaRo
8/7/15, 9:38 PM

Vill köpa rysk vintervit

Min dotter ska få en hamster och vi har fastnat för rysk vintervit. Först tänkte vi köpa i djuraffär men ju mer jag läser så verkar det säkrare att köpa av uppfödare. Men nu till problemet: Vi bor i Stockholm och det verkar inte finnas någon uppfödare i närheten. Hittade CJ hamsteruppfödning i Tyresö men de svarar inte på mitt mail. Sedan har jag hittat uppfödare vars verksamhet antingen upphört eller ligger på is. Hur gör vi för att köpa en frisk, barnvan rysk vintervit?

Annons:
Scorpio97
8/7/15, 9:55 PM
#1

Vill ni bara ha en hamster bör ni kolla efter guldhamster istället. Dvärghamstrar ska leva minst två och två enligt lag och är flockdjur. Har haft både ensamma (innan jag visste bättre) och flera, och man märker verkligen hur stort utbyte dom har av varandra.  Tror därför att ni får svårt att hitta en seriös uppfödare som går med på att bara sälja en Rysk Vintervit till er. Så köp två, eller köp en guldhamster istället.

Har tyvärr ingen koll på uppfödare nere i Stockholm (eller överlag) men hoppas ert hamsterköp går bra, oavsett om det blir en guldhamster eller två dvärghamstrar!


//Jessie

[Hästhoven]
8/7/15, 10:04 PM
#2

Har en sådan, en hona på 4 månader. 

Föder upp dvärghamstrar & gerbiler. Van att bli hanterad av barn & väldigt snäll.

Kan tas till stockholm mellan den 15-18 augusti.

StinaRo
8/7/15, 10:18 PM
#3

Det låter intressant! Har du någon bild på henne? Vi hade tänkt oss en mindre unge men om hon är snäll och van vid barn så kan det absolut vara aktuellt,  Har du någon hemsida om din uppfödning?

[Hästhoven]
8/8/15, 10:47 AM
#4

Skicka ett pm #3 :-)

Tessan01
8/8/15, 12:24 PM
#5

Tycker ni ska satsa på guldhamster istället, mera "barnvänliga". Alltså lättare att hantera mm.🙂

Anna O.
8/8/15, 2:33 PM
#6

Jag tipsar om en guldhamster som #5 säger är dom mer lätthanterliga.

Annons:
StinaRo
8/8/15, 11:12 PM
#7

Ingen fler som har dvärghamster till salu? Alla ni som säger att man inte ska köpa i djuraffär och bor i Stockholmstrakten, var är ni? Är inte intresserad av guldhamster för tillfället.

[Hästhoven]
8/9/15, 3:20 AM
#8

StinaRo, jag har svarat på ditt PM.

dvärghamstern04
8/9/15, 9:05 PM
#9

kolla på djuraffär en då min va helt frisk och fungerande

Anna O.
8/9/15, 10:48 PM
#10

Från uppfödare får man oftast friska och tamare hamstrar.

wikan8
8/13/15, 11:09 PM
#11

StinaRo Vi föder upp Vintervita och bor i Stockholm :) Är du fortfarande intresserad?

Upp till toppen
Annons: