Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1209 ggr
jossanElsa♥
8/7/15, 11:22 AM

Kal fläck på nosen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Guldis har fått en kal fläck på nosen och vi undrar vad det kan vara? Jag misstänker att det är från när han stoppar nosen genom gallret.

Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉

Annons:
Fluffinen
8/7/15, 11:56 AM
#1

Våran guldis har liknande kal fläck på nosen fast lite högre upp som kommer och går. vi vet att hon har ärr där sen tidigare då hon blev biten av vår tamråtta när hon rymt.men de kommer tillbaka med jämna mellanrum numera. Vi har inte en gallerbur och ska starkt rekomendera att du byter Bur för de kan mycket väl vara gallret som gör  det och den kan fastna och göra riktigt illa sig. Men vi har akvarium åt våran och tror att de kan vara vårat metalhjul eftersom hon springer med huvet halvt utanför jämt och metallpinnen i hjulet kan nog slå till ibland när hon inte hinner ducka. Ser himla roligt ut men om hon skadas så måste vi byta Hjul, har dock inte sett detta ske än.. Kan vara något som händer er också kanske? Kan va värt att kolla om ni har ett sånt Hjul, men jag tror som du säger att de är gallret han stoppar nosen igenom som sedan skaver honom.  Byt Bur till en duna eller kanske samlalåda, även större akvarium funkar.

Mrsarrow
8/7/15, 1:24 PM
#2

Det är säkert för hon biter på gallret eller som du säger sticken nosen genom gallret och det skaver! Min hona bet på gallret och fick en kal fläck sådär så hon fick en större Bur så hon inte kunde bita och då växte pälsen på nosen ut igen :-)

Anna O.
8/8/15, 2:35 PM
#3

Min hane fick en kal fläck ovanför nosen eftersom han bet på gallret så mycket. Den var precis där din hamsters kala fläck är!

jossanElsa♥
8/8/15, 3:19 PM
#4

Tack för svaren :) Guldis är inte min hamster utan han är från några vi känner. Vet heller inte om de har möjligheten att byta Bur.

Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉

BlackandBlue
8/8/15, 8:36 PM
#5

Det stämmer att det är från att den gnager på gallret. De bör verkligen byta Bur då mycket gallergnagade kan resultera i olika skador ex, tanproblem, sår och skadad nosrygg. mvh

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Upp till toppen
Annons: