Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

Guldhamster avel,genetik,uppfödning,guldhamster hälsa,beteende,kosthållning,guldhamster Campbells avel,genetik,uppfödning,campbells hälsa,beteende,kosthållning,campbells Kinesisk avel,genetik,uppfödning,kinesisk hälsa,beteende,kosthållning,kinesisk Roborovskis avel,genetik,uppfödning,roborovskis hälsa,beteende,kosthållning,roborovskis Rysk-vintervit avel,genetik,uppfödning,vintervit hälsa,beteende,kosthållning,vintervit Hybrider avel,genetik,uppfödning,hybrider hälsa,beteende,kosthållning,hybrider Hamster burar,tillbehör,inredning bildtråd utställning tävlingar minneslund andra-djur off-topic sajten,ifokus säljes,köpes,erbjudes,sökes övrigt
Roborovskis

Skadad hamster

2015-07-26 22:04 #0 av: [HammyPaws]

Jag letar hamster för fullt och jag var och kikade på en stackars roborovski i en stad nära mig idag efter jobbet (jobbar i den staden). Den bodde i världens minsta bur, med hamstervadd i, och han haltade och var nästan 3 år gammal. Så klart vill jag ta mig an den lille, men jag bad killen som sålde honom kolla upp benet först så att det inte visade sig att han behövde avlivas (vore ju hemskt om jag tog hem honom bara för att då honom avlivad....). Men nu vill han inte sälja honom längre, och han tänker inte ta bort hamstervadden men han tänker ta honom till veterinären och låta honom leva sina sista månader hos sig... (Om man nu ska tro på det där med veterinären...). Han verkar inte kunnig, för när jag berättade att jag redan ägde en guldhamster frågade han om jag skulle ha dom i samma bur (?!). Usch jag mår så himla dåligt nu. Jag borde bara köpt honom och tagit honom till veterinären själv Storgråter

Anmäl
2015-07-27 00:00 #1 av: Bellie

Nä men fy! Okej om man har liten bur och ger den mycket kärlek och aktiverar den och har den uppe mkt. Om man inte vet så mycket om hamstrar så ska man kanske läsa på lite innan... Stackars liten. Varför skulle han sälja honom om han va tre år?

Anmäl
2015-07-27 12:20 #2 av: [HammyPaws]

Han hade inte ute honom så mycket sa han... För att han ville att den skulle få mer uppmärksamhet etc. :( 

Anmäl
2015-07-27 12:24 #3 av: annlen68

Så tragiskt att folk skaffar djur och inte bryr sig om att läsa på om djuret först Ledsen

Anmäl
2015-07-27 12:25 #4 av: [HammyPaws]

Ja. Det är skithemskt. Jag tror inte ens buren var laglig :(

Anmäl
2015-07-27 23:23 #5 av: hansterspyro

Hemskt! Som #3 säger man borde inte skaffa djur om man är okunnig och inte kan ta hand om den Ledsen FY så hemskt säger jag bara Arg.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.