Annons:
Etikettcampbells
Läst 1145 ggr
kgsjoqvist
7/23/15, 8:35 PM

Skaffa kompis till vuxen Campbells

Vi har haft 2 Campbells-hanar men nu har vi bara en, eftersom den ene blev sjuk och plötsligt dog vid 6 månaders ålder (diabetes gissar vi). Nu är frågan hur man gör för att den kvarvarande ska slippa var ensam resten av livet. Kan man sätta ihop honom med en yngre hamster eller en som är lika gammal om vi får tag i en sådan? Åtminstone i en Bur intill. Hur skulle ni göra?

Annons:
kgsjoqvist
7/25/15, 10:23 PM
#1

Är det verkligen ingen som har råkat ut för att en hamster blir ensam och behöver få en ny kompis?

hansterspyro
7/25/15, 10:48 PM
#2

Det har aldrig hänt mig men jag vet att det har funkat att sätta ihop äldre dvärghamstrar med en unge och campbells ska också vara väldigt social. Så jag skulle säga att det skulle funka bra att sätta ihop din cambell med en unge fast inte en äldre🙂.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

Roonja
7/26/15, 11:58 AM
#3

Ta en bebis :) En äldre kan vara svår att sätta in :)

kgsjoqvist
7/26/15, 1:54 PM
#4

#2 - Det låter lovande. Han är väldigt social och van vid sällskap. Har också hört att Campbells hanar hjälper till att ta hand om sina ungar. Det är lättare att få tag i en bebis också än en halvvuxen.

[evilewa]
7/28/15, 9:03 AM
#5

#4 jag har försökt maila dig på din adress efter din förfrågan hos mig, men din mailadress verkar inte fungera.

kgsjoqvist
8/2/15, 4:05 PM
#6

#5 OK, jag kan ha skrivit fel adress i formuläret.

Nu har vi i alla fall fått tag i en liten Campbells-hane, 4 veckor gammal som ska bli nytt sällskap för vår Karamell. De trivs bra ihop nu efter ett dygn i samma Bur. Det märks att den äldre hamstern vill uppfostra den lille och markera lite när han lägger sig på fel plats i buren osv, men de verkar komma bra överens. Och de är väldigt lika varandra både i utseende och temperament, bara det att en är hälften så stor❤️

Annons:
kgsjoqvist
8/23/15, 8:53 PM
#7

Det funkade jättebra i tre veckor, sedan började de bråka. Den äldre är nu sju månader och den yngre sju veckor gammal. Någonting gjorde att bråken övergick från "flytta på dig, tjockis" till "jag ska döda dig". När vi såg att den lille hade fått ett sår på sidan och att den store flög på honom så fort han fick chansen var vi tvungna att dela på dem. Nu har de varsin Bur som står bredvid varandra så att de ser varandra och kan känna hamsterdoften, men inte kommer åt att skada varandra. Den lille har blivit mycket lugnare sedan han fick egen Bur så nu får vi väl göra så här i fortsättningen. Tyvärr, eftersom mycket av det roliga med att ha två dvärgisar är att de leker med varandra och hittar på roliga saker. Tur i alla fall att vi upptäckte problemet innan det blev några större skador.

[Ingunn_1969]
8/24/15, 9:00 AM
#8

#7 Vad trist! Ja ibland är det knepigt att hamstrarna inte själva kan läsa vad som står i lagtexten.

Jag tycker ni tänker helt rätt, nu har de tryggheten av att lukta och höra att det finns en annan hamster nära men behöver inte vara oroliga att det ska bli bråk. Lycka till vidare med era hamstrar!

Med vänlig hälsning Ingunn

www.snogatanshamsteruppfodning.com

Upp till toppen
Annons: