Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1484 ggr
Stoodyear
7/16/15, 7:28 PM

Kokosfiber

Är det nån som använder Kokosfiber som bomaterial? Har haft rivet toapapper men av en slump såg jag det i en affär. Det verkar ju naturligt och bra men stämmer det??

Annons:
hansterspyro
7/17/15, 12:05 AM
#1

Har du rivet toapaper som Bottenmaterial? Det fukar nog jättebra men då kan ju inte hamstern gräva tunnlar som dom gillar jag skulle rekomendera dig alspån eller hampaströ. Alspån går att köpa i typ alla djuraffärer och hampaströ kan du köpa på grangården då får du 20kg för 150kr. Nej jag användeinte kokosfiber. Jag avnänder alspån till den äldsta hamstern och hampaströ till dom två yngsta. Ville bra ge dig ett tips och svara på din fråga om du tycker att jag tog i lite med texten ovan menade inget illa. 🙂

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

Majaa12
7/17/15, 10:36 AM
#2

Vet inte riktigt vad kokosfiber är… Men du tänker som bomaterial i ett hus t.ex, inte i hela buren?

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

hansterspyro
7/17/15, 2:09 PM
#3

Såg inte att det stod bomaterial, sorry☺️.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

Stoodyear
7/17/15, 3:41 PM
#4

Ja inte i hela buren😉 utan som bomaterial i ett hus! Sånt här: http://www.petworld.se/trixie-kokosfiber

[[dvärgkaniner]]
7/17/15, 11:05 PM
#5

#4 Jag tror den funkar bra till din hamster :-)  Jag har faktiskt också kikat på kokosfiber om jag ska vara ärlig.

Stoodyear
7/18/15, 9:16 AM
#6

Jag köpte en rejäl tuss, var så billigt att varför inte prova. Men Belsebub tyckte mest det var konstigt och valde att boa med sitt toapapper istället. Kokosfibret kändes ganska hårt och strävt så kan vara därför? Synd för tänkte att man kunde haft kokosfiber istället för Kapok då det är så svårt att få tag på…

Annons:
Upp till toppen
Annons: