Annons:
Etiketthamster
Läst 566 ggr
Piviaoliwia
2015-07-11 16:25

Albino pris?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag har fått en kull med två Albins och som vanligt vis säljer jag dem för 200kr men vad tycker ni albinon ska gå för? I djuraffären sa dem att de är väldigt sällsynta och dyrare än vanligt men kunde ej säga ett pris snälla hjälp

Annons:
Lojs
2015-07-11 17:40
#1

Jag tycker det ger ett dåligt intryck och känns oseriöst att sätta olika pris pga färg, det ger intrycket av att säljaren anser att de andra med annan färg är sämre.  De med särskild färg kostar ju inte mer att föda upp, varför ska de då kosta mer att köpa?
Och nej, de är inte sällsynta, inte när det kommer till privata uppfödare, de är inte lika vanliga hos grossisterna som djuraffärerna köper av dock, eftersom det är svårare för djuraffärerna att sälja rödögda djur, "vanligt folk" tycker ofta röda ögon ser läskiga ut och många djuraffärer tar inte ens in rödögda.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lojs
2015-07-11 17:41
#2

De är för övrigt inte albino, albino saknar pigment och är kritvita i pälsen.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Tessan01
2015-07-11 18:39
#3

Håller med Louise!

[evilewa]
2015-07-11 19:30
#4

Svarade i din andra tråd. Det är inte Albino!

Upp till toppen
Annons: