Annons:
Etiketthamster
Läst 1125 ggr
filippaaaberg
2015-07-10 17:42

Hamster + hund ?

Hej! Jag har planer på att ta upp mitt gamla hamtsterintresse igen och skaffa en ny hamster, dock finns det en liten hake. Vi äger även en hund som tja, skäller en del… När han ser någon som går förbi skäller han tills de gått förbi eller tills vi säger till honom ( vilket vi alltid gör. ) Det största problemet är nog att när vi inte är hemma kanske han skäller oavbrutet, hur reagerar hamstern då? Funkar det ens att ha hamster och en skällande hund i samma hus? Kan man ha hamstern i ett annat, mer ljuddämpat rum? Vill jättegärna att mitt hamsterintresse OCH mitt hundintresse ska funka ihop :/ Alla svar och tips uppskattas! :)

Annons:
Mimmi_Lola
2015-07-10 19:12
#1

Jag skulle nog säga att det skulle gå bra för dig att ha hamster och en hund som skäller i samma hus, det har jag och mina hamstrar blir aldrig störda av hundens skall (hamstrarna bor i ett annat rum och reagerar aldrig på ljudet). 🙂

Med vänlig hälsning, Mimmi

Yohanna96
2015-07-11 21:17
#2

Jag har två hundar som också skäller ganska mycket. Varken våran hamster eller gerbiler bryr sig om det. Dom sover som vanligt på dagarna även om hundarna låter. 

Så det är nog ingen fara :)

Emouse
2015-07-11 23:29
#3

Ingen fara alls, de allra flesta bryr sig inte alls om det! Kom ihåg att ställa buren så hunden inte kommer åt den:)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

[[Narwayn]]
2015-07-14 12:44
#4

Våra hundar skäller bara när någon ringer på/kommer in i huset och vårat djurrum ligger "långt" ifrån ytterdörren, och de verka sova gott :)
Sen tänker jag att ett hundskall inte borde vara mer störande än t ex. dammsugaren, TV:en eller liknade.

Upp till toppen
Annons: