Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 608 ggr
[candy_suki]
2015-07-05 11:07

Guldhamster & Dvärghamster ?

Har hört att guldhamster är lättare att tämja, är det sant? (Om både dvärghamster & guldhamster kommer från djuraffär)

Annons:
Achatina
2015-07-05 11:32
#1

Jag tycker det i alla fall, folk som har dvärgar tycker ofta tvärt om. Så det är kanske mer individen. De guldar jag köpt i djuraffär har man inte behövt tämja för de har redan varit tama.

Men sen beror det nog på vilken dvärghamster man har. Robbar ska ju vara svåra att få tama men en vintervit är kanske i stil med en guldhamster.

[candy_suki]
2015-07-05 11:35
#2

#1 Har en dvärg campell, tycker att han är lite svart att tämja + att jag ''backar'' lite ibland. Min kompis har vintervit och han kan sitta lugn och min är tvärtom. Men tack för svaret :)

[[dvärgkaniner]]
2015-07-05 21:50
#3

Mina vintervita dvärghamstrar är enkla att få tama, men det beror också på vart hamstern kommer ifrån 🙂 Jag tycket dock att robbar är väldigt svåra att tämja och de är snabba och kan inte sitta stil. Campbells är också enkla att tämja som Vintervit dvärghamster.

Mrsarrow
2015-07-06 05:44
#4

Jag har haft campbells och robbar, lyckades aldrig tämja robbarna även om de blevöver två år. De var så snabba och sprang iväg hela tiden. Campbells var mysiga! Nu har jag två guldhamstrar och de har varit tama från dag ett, men då har jag haft turen men fantastiska uppfödare!

[candy_suki]
2015-07-06 09:31
#5

#3 Är campbell lätt tämja?! :/ han biter ibland och då är jag rädd och inte våga hålla honom. #4 Hur tämjer du dom? Har du några tips? :)

Upp till toppen
Annons: