Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 731 ggr
elina.k
2015-07-02 10:22

"bantning"

Hej! Jag känner en hamster som väger 100 g vilket som är dubbelt så mycket som hon borde göra. Så jag tänkte; finns det något sätt för hamstern att "banta"?

///tack på förhand

1800 talet  gav rättigheter åt slavar.

1900 talet gav rättigheter till kvinnor.

Jag hoppas jag kan skriva att 2000 talet gav rättigheter till djur. 

Annons:
Rheen
2015-07-02 15:21
#1

Jag är långt ifrån en expert på hamstrar, men får hamstern en väldigt 'fet' mat? Får den godis ofta? Om det är en foderblandning hamstern får, kan man försöka göra egen hamstermat. Det man kan köpa i butiker innehåller ofta mycket fett. Sen det där med motion, rör hamstern på sig ordentligt? Har den ett tillräckligt stort hamsterhjul? Får den vistas utanför buren tillräckligt ofta? - Behöver hamstern mer golvyta att springa av sig på i sin Bur? Kan finnas många faktorer som påverkar. c: Vilken sorts hamster har du?

~ Rheen.

Cireea
2015-07-02 16:54
#2

Jag skulle inte stirra mig blind på vikten utan snarare se på kroppen, ÄR hamstern fet? Eller har hamstern en bra kropp i övrigt? Vikten säger nämligen inte allt. 

om hamstern nu verkligen är fet så börja kolla över kosten samt hamsterns motion. Hur mycket får den vara ute? Vad äter den? Osv.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

elina.k
2015-07-02 17:38
#3

#1 Hamstern rör på sig VÄLDIGT mycket. Hon får vara ute på stranden minst 3 gånger varje dag UTAN galler. Och det gäller även i vanligt gräs. Om natten springer han i sitt Hjul. Och jag skulle nog säga att hon får ovanligt mycket motion för att vara hamster. Men ja, hon får köpt hamsterblandning, men ändå helt okej med grönsaker mm. Men hon får ost då och då. Försöker att ge honom så lite som möjligt då jag själv är vegan, men det är så svårt att sluta ge honom. Han brukar även få vegansk ost då och då.

#2 Hon har inte så mycket kropps fet, men visst har hon lite… tycker det är lite svårt att se då hon jämnt hamstrar… men kosten tror jag jag borde kolla över…

1800 talet  gav rättigheter åt slavar.

1900 talet gav rättigheter till kvinnor.

Jag hoppas jag kan skriva att 2000 talet gav rättigheter till djur. 

Cireea
2015-07-02 18:06
#4

#3 Är det en dvärg alltså? 

Om inte hamstern är fet så ska du inte bry dig om vikten… en hamster kan vara bastant men inte fet för det.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

elina.k
2015-07-02 20:57
#5

#4 ja det är en dvärghamster. Okej så det är inget att oroa sig över?

1800 talet  gav rättigheter åt slavar.

1900 talet gav rättigheter till kvinnor.

Jag hoppas jag kan skriva att 2000 talet gav rättigheter till djur. 

Tessan01
2015-07-03 00:08
#6

Ifall du vill få flera åsikter om hennes kropps form kan du lägga upp några bilder på henne så folk kan ge sin åsikt. Bara en tanke :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: