Annons:
Etikettguldhamster
Läst 460 ggr
Wasabis
7/1/15, 11:10 AM

Värmen

Hej! Nu när det börjar bli varmt ute så undrar jag hur hamstern mår av detta? Det blir väldigt varmt i mitt hus på sommaren så jag undrar om det kan bli så att hamstern kan få värme slag eller liknande? Vad ska man göra för Att undvika det?

Annons:
Ulrika Anna
7/1/15, 2:04 PM
#1

Ta en kylklamp inlindad i kökshanduk och lägg emot buren på utsidan. Så har hamstern ett lite svalare hörn att söka sig till om det är för varmt.

Scorpio97
7/1/15, 4:00 PM
#2

Hamstrar kan få Värmeslag. Sen är det olika hur känsliga dom är.

 Kylklamp eller fryst vattenflaska inlindad i tyg/handduk mot buren, sen kan man även ställa sandbadet i frysen en stund och sedan lägga den i buren. Ge mycket vätskerika grönsaker som gurka och sallad. Man kan ställa in skålen med fodret/färskfodret i frysen en stund också, om man vill. 
Kan även vara en bra idé att skaffa mörkläggningsgardiner om man har ett fönster där det blir mycket sol, det gör ganska stor skillnad på värmen. Om man inte har gallerbur kan man även öppna lite fönster/dörrar så det blir mer luft inne.
Har man en fläkt i rummet fungerar det bra att lägga frysklamp/vattenflaska framför den, så den kalla luften kommer ut i rummet. 

När det börjar bli 25+ inne, brukar jag börja med frysklamp mot buren. Då har hamstern ett kallare hörn/en kallare sida där den kan vara om den vill. Har eftermiddags- och kvällssol på mitt fönster, riktigt varma dagar hänger jag upp täcket som "gardin" för att hindra att solen värmer upp mer.


//Jessie

Upp till toppen
Annons: