Annons:
Etikettguldhamster
Läst 446 ggr
Sara1214
6/29/15, 10:52 PM

Spån?

Har kollat ett bra tag på olika botten material nu. Det är till en långhårig hamster, eftersom min Bur kommer vara rätt hög, vill jag ha mycket bo material. Uppåt 15 cm.. Därför ska materialet vara bra att gräva i, men inte fastna i pälsen. Alspån hade jag till min förra hamster och det fastnade inte i hans päls, men frågan är om de kan gräva bra i det? Carefresh fastnar ju bara i pälsen. Spånet ska vara lätt att få tag på :)

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Annons:
Mrsarrow
6/30/15, 7:44 AM
#1

Alspån tycker jag är absolut bäst! :-) Jag brukar dela av endel av buren och ha Sand avdelning där så att de kan gräva ordentligt där der tycker de är kul :-)

Sara1214
6/30/15, 9:40 AM
#2

Ja precis. När man har en sån stor Bur med mycket spån och Sand. Hur ofta behöver man städa den då? :) Om hamstern gör massor av gångar och gräver under spånet vill man kanske inte städa lika ofta, och det tar ju längre tid att bli smutsigt väll? Jag brukar ju alltid ha en toalett i buren där min hamster lärt sig kissa som jag byter varenda dag.

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Mrsarrow
6/30/15, 6:33 PM
#3

Jag behöver inte byta alspånet alls lika ofta som jag gjort förut när jag haft kutterspån. Det luktar inte alls på samma sätt! Mina är också rumsrena och kissar bara i sina toaletter, så där byter jag ofta men jag tycker att alspånet räcker mycket längre än kutterspån :-)

Tessan01
6/30/15, 6:39 PM
#4

Lättströ / hampaströ! Finns på Granngården, en stor bal på 20kg för 149kr. Fastnar sällan i min lh hanes päls 👍

Upp till toppen
Annons: