Annons:
Etiketthamster
Läst 1743 ggr
Flippisen03
6/28/15, 8:37 PM

Hamstrar

Hej🙂

Jag undrar en sak som jag inte hittar på internet🤔

Min kompis säger att hon tvättar sin hamsterbur när den luktar kiss, har det gott för långt då eller ska man vänta tills den luktar illa??

Annons:
Imasy
6/28/15, 8:42 PM
#1

Städar man med en veckas mellanrum tycker jag inte det är för sällan, men ja, det brukar lukta lite kiss i buren redan då.

Scorpio97
6/28/15, 8:43 PM
#2

Enligt mig har man väntat för länge då. Någon enstaka gång har det hänt att det luktat när jag städar, men då anser jag att jag har slarvat. För hamstern blir ju lukten ganska instängd och det kan ju inte vara så roligt om ens hus luktar kiss direkt, varken för hamstrar eller människor. 

Dessutom tar det inte så många minuter att städa en hamsterbur. Luktar det varje gång man städar, så kanske man ska fundera på att städa oftare. Finns ingen anledning till att vänta tills det luktar. 

Sen är det skillnad på lukt och lukt. Min mamma anser alltid att det luktar hamsterkiss när hon kommer in i mitt rum (även när jag nyss städat), enligt mig luktar det bara hamster. Men stinker det kiss har man väntat för länge.


//Jessie

Lexie82
6/28/15, 8:48 PM
#3

Nu har ju jag mest erfarenhet av dvärghamstrar, men jag upplevde att det började lukta ganska fort av hanarna, medan det tog längre tid i honornas Bur, trots att de var fler. Jag gjorde rent en gång i veckan ungefär. Tidigare om det började lukta.

Fast jag måste bara fråga. När du säger "tvätta", menar du då städa som att byta spån och sånt eller att din kompis tvättar buren med vatten?

Adha
6/28/15, 11:52 PM
#4

Jag brukar städa buren varje vecka. Buren luktar kanske lite kiss ibland men det är ju för hamstern kissar i spånet och det är ju kvar. Med en veckas mellanrum kommer allt bli bra.


Upp till toppen
Annons: