Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (7) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes, köpes och erbjudes 28 - Nyfiken i en strut
18. HAMSTER ALLMÄNT

Hamstrar

2015-06-28 20:37 #0 av: Flippisen03

HejGlad

Jag undrar en sak som jag inte hittar på internetFunderar

Min kompis säger att hon tvättar sin hamsterbur när den luktar kiss, har det gott för långt då eller ska man vänta tills den luktar illa??

Anmäl
2015-06-28 20:42 #1 av: Imasy

Städar man med en veckas mellanrum tycker jag inte det är för sällan, men ja, det brukar lukta lite kiss i buren redan då.

// Jennie - Sajtvärd för Katter, Hamster, Dvärghamster, Brott och Litteratur. 

~Välkommen!~

Anmäl
2015-06-28 20:43 #2 av: Scorpio97

Enligt mig har man väntat för länge då. Någon enstaka gång har det hänt att det luktat när jag städar, men då anser jag att jag har slarvat. För hamstern blir ju lukten ganska instängd och det kan ju inte vara så roligt om ens hus luktar kiss direkt, varken för hamstrar eller människor. 

Dessutom tar det inte så många minuter att städa en hamsterbur. Luktar det varje gång man städar, så kanske man ska fundera på att städa oftare. Finns ingen anledning till att vänta tills det luktar. 

Sen är det skillnad på lukt och lukt. Min mamma anser alltid att det luktar hamsterkiss när hon kommer in i mitt rum (även när jag nyss städat), enligt mig luktar det bara hamster. Men stinker det kiss har man väntat för länge. 

//Jessie

Anmäl
2015-06-28 20:48 #3 av: Lexie82

Nu har ju jag mest erfarenhet av dvärghamstrar, men jag upplevde att det började lukta ganska fort av hanarna, medan det tog längre tid i honornas bur, trots att de var fler. Jag gjorde rent en gång i veckan ungefär. Tidigare om det började lukta.

Fast jag måste bara fråga. När du säger "tvätta", menar du då städa som att byta spån och sånt eller att din kompis tvättar buren med vatten?

Anmäl
2015-06-28 23:52 #4 av: Adha

Jag brukar städa buren varje vecka. Buren luktar kanske lite kiss ibland men det är ju för hamstern kissar i spånet och det är ju kvar.

Med en veckas mellanrum kommer allt bli bra.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.