Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 709 ggr
[Fusion200]
2015-06-24 19:03

Vem är detta?

Hittade vad annonsen min hamster kommer ifrån heter, annonsen hette "Guldhamsterungar mycket barnkära"

Jag undrar om någon vet vad denna uppfödare heter då jag inte har kvar hennes nummer.

Det var en blocket annons och dom skall vara registrerade.

Annons:
Scorpio97
2015-06-24 19:10
#1

Om ungarna är registrerade, är uppfödaren med i svenska hamsterföreningen. Har du provat att kolla deras uppfödarlista? Då kanske du känner igen namnet eller så.

Fick du ingen stamtavla med, eller kommer ihåg uppfödarnamnet?

Här hittar du hamsterföreningens uppfödarlista: http://www.hamsterforeningen.se/uppf%C3%B6dare-1895078


//Jessie

[Fusion200]
2015-06-24 20:02
#2

Vet inte vad hon har för namn, bara hört att det är hennes dotter som föder upp, var nog i gärdet, men jag kan minnas fel. Hennes mamma hade häst och gård, var tillochmed med en häst som dom transporterade just då när jag hämtade hamstern.

Kunde inte hitta någon kull född 2014 20 juli på sidan.

Han var enligt henne rex satin, men han är bara satin ser det ut som, ingen krullig päls alls. Hon menade nog att föräldern var det. Långhårig normalfärgad.

Har endast ett zoo.se informationsblad som hon tog när hon köpte Foder där födelsedatum står.

Har inga papper på grund av för liten betalning då priset som stod och var sagt var fel (han var från en annan kull en den dom pratade om, väldigt mycket stök, som sagt var det inte hon som födde upp, utan hennes dotter)

När vi ringde och frågade om vi kunde köpa pappret separat så var det tydligen inte ihop med honom längre, troligtvis borta redan.

Roonja
2015-06-24 20:23
#3

Har du bild på hamstern? :) Var någonstans i Sverige? Det låter som Ingunn då hon föder upp guldhamstrar ibland och döttrar som hjälper till och häst. Kan även vara en annan, mins inte namn just nu :)

Roonja
2015-06-24 20:34
#4

Kanske Jessica och Johanna Wurm? Fast de kanske inte har häst?

[Fusion200]
2015-06-24 20:50
#5

Har ingen bild, svårt att ta när han inte sitter still. Gärdet kan det har varit, enligt min mamma iallafall, har dåligt minne själv. Denna uppfödare har inga gallerburar då när vi berättade att han tuggade galler så sa hon att dom inte ska ha gallerburar, hon rekommenderade en Bur på 1 meter, men det fick bli en samla. tror hon hade en son? mins inte, men jag tror det var en pojke i bilen. Hon har endast uppfödning av guldhamster, inget annat, hon har inte andra djur, bara häst och guldhamster.

Han är normalfärgad, långhårig satin.

Upp till toppen
Annons: