Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 519 ggr
annakarin_li
2015-06-23 21:32

Mkt trött liten kille...

Min lilla kille har haft konstiga perioder i livet där jag trott att han inte mår bra men så vips är han en lekfull krabat igen. Men de sista två- tre veckorna är killen på 1,8 år väldigt trött. Han vill inte komma in i rasthagen rasthagen, går direkt in i en kartong eller hus och lägger sig och sover. Varje kväll när jag rensar boet så går han ut och lägger sig i ett pringlesrör och väntar. När jag rensat klart så bökar han direkt ner sig i bomaterialet igen. Äter, dricker, kissar och har normal avföring. Börjar ju sakta undra om killen är gammal, trött och snart väljer att lämna mig…..

Annons:
annlen68
2015-06-24 13:16
#1

Kan ju bero på ålder, eller vara ett tecken på sjukdom, eller bara en tillfällighet.

Vår hamster var bara 10 månader när hon började bete sig som du beskriver. Visade sig att hon hade en leverförstoring, och när hon sedan började gå klumpigt pga den svullna magen, slutade tvätta sig - ja då lät vi henne somna in ❤️

Men hur är det annars med din lille kille? Sköter han pälsen t ex? Håller han vikten?

annakarin_li
2015-06-24 14:34
#2

#1 Svårt att veta om det är sjukdom, eftersom de oftast döljer det. Men han ter sig inte sjuk utan mest gammal 😕Han sköter pälsen även om han börjar bli lite tunnhårig, röjer runt i färsk maten han får morgon och kväll och är lika förtjust i Barnmat som tidigare. Väger fortfarande ca 210 gram.  Har lite svårt att klättra i buren, men tar sig upp till röret han älskar och plöjer sig igenom och sitter sen och flåsar efteråt.. Har försökt att "handikapp anpassa" buren så gott det går.  Känns som en mkt mkt trött kille som bara gäspar.. Upplever jag att han försämras så kommer jag givetvis att åka till veterinären. Inte vill jag att lilla hjärtat  ska lida. Bättre att han får somna in då.

Upp till toppen
Annons: