Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 766 ggr
Elsaclasson@gmail.com
6/20/15, 5:48 PM

nytt hem och ny hamster?

Hej alla. jag har tänkt lite nu och så, och har näst bestämt mig för att sälja min ena dvärghamster. detta gör jag för att jag känner att vi aldrig kommit nära varandra på de sättet som jag gjort med min andra hon hamster.  Jag funderar då på att ge bort honom till min kompis som själv har en hanne. Men då ha de i två olika burar eftersom att båda är hanar och jag vill inte riskera bråk.  Jag tror att det är bäst för oss båda att han får ett nytt hem och att jag skaffar en liten hamsterunge. är detta fel gjort av mig??

Annons:
Whippet
6/20/15, 6:09 PM
#1

Om Hamstern som du köper och du inte kommer nära varandra sen då? Ska du sälja ge bort den då också? Det är ingen sak som man bara säljer och ger bort hur som helst, det är ett liv.

I'm out Vilar huvudet i handen

annlen68
6/20/15, 6:19 PM
#2

Men om du har två dvärghamstrar, då är de väl i samma Bur? och i så fall är det ju inte snällt mot dem att sära på dem..eller hur tänkte du?

Dvärgvädur
6/20/15, 6:28 PM
#3

#2 Det låter som om hon har en hane och en hona, särade

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Dvärgvädur
6/20/15, 6:30 PM
#4

Behåll hamstern. Skaffa inte en ny och sälj den andra bara för att du har kommit närmre din ena  hamster. Lägg ner tid på honom, ge honom kärlek och gör ditt bästa för att komma nära honom i så fall. 

Du kan inte bara sälja hamstrar för att du känner att han är mer självständig än din andra. Alla är individuella.

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Ella301
6/20/15, 7:57 PM
#5

Någon som säljer vita guldhamstrar i Skåne? Antingen offwhite eller helt vita ☺

Ella301
6/20/15, 8:00 PM
#6

Oj skrev i fel inlägg sorry

Annons:
annlen68
6/20/15, 9:04 PM
#7

#3  Kan inte så mycket om dvärghamstrar; men hade för mig att de alltid ska vara två i samma Bur?

jossanElsa♥
6/20/15, 11:26 PM
#8

#7

Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉

jossanElsa♥
6/20/15, 11:27 PM
#9

Oj skulle skriva #7 tror inte man måste ha två i samma bur

Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉

Cireea
6/21/15, 12:26 AM
#10

Dvärghamstrar ska gå i par så länge det funkar. Om någon av dem visar sig aggressiv bör man sära på dem så snart som möjligt för Att undvika skador. MEN, så länge djuren inte på något sätt bråkar, skadar varandra eller på annat vis visar upp en tendens att inte klara av att bo med en kompis ska man ha dom två och två.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Ingunn_1969]
6/22/15, 11:16 AM
#11

Jag tycker inte det är fel av dig att sälja hamstern om du känner att ni inte trivs med varandra. Om din kompis har tid och plats och vill ha honom så ser jag inget fel i att du låter henne överta hamstern. Vissa individer trivs man inte med, helt enkelt, det är ju bättre för hamstern i så fall att få komma till någon som uppskattar honom precis som han är.

Hamstrar är enkla varelser, visst kan de reagera på en flytt men tar man det bara lugnt i början så brukar de falla till ro ganska fort, bara de får mat och vatten, en fin sovplats och lagom mycket aktivering så bryr de sig inte särskilt mycket om vem det är som har hand om de.

Med vänlig hälsning Ingunn

www.snogatanshamsteruppfodning.com

Upp till toppen
Annons: