Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1073 ggr
ChammyTheHamster
2015-06-20 10:51

Kan man ta med hanster till stugan?

Jag undrade om jag kan ta mina två hamster killar till min stuga tre timmar bort. Vi ska vara där i en vecka och ibland är vi där en helg men det händer inte ofta. Jag tog med mig en av dom när den var ungefär fem månader över en helg, nu har jag ju två i olika burar, kan jag ta med någon av dem eller båda utan stress & annat? Stugan är väl luftad.

Annons:
Dvärgvädur
2015-06-20 10:54
#1

Du kan ta med båda. Mina små åker varje år till en stuga och det går toppen.

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

annlen68
2015-06-20 12:25
#2

Går alldeles utmärkt :) Ni stannar ju där en vecka så de får ju lika lugn och ro som hemma :)

wildalia
2015-06-21 00:00
#3

Vår guldhamster har åkt med oss till Öland bla. Det är en resa på ca 5 timmar när man drar husvagn. Han bor i husvagnen under färd eller i bilen. I husvagnen har det varit mest lugnt. Han har även åkt med oss varje helg till husvagnen när denne står uppställd på en plats. Det är en bilfärd på ca 2 timmar. Han brukar sova under färden, han åker i sin Bur. Har man lugn o trygg hamster brukar det funka med det mesta. Är dem lite nervösa kan det bli lite problem med nya miljöer och ljud.

Deviance
2015-06-22 12:44
#4

Jadå, jag brukade ta med mina när vi firade nyår i stugan och var där hela jullovet :) Men det var ingen lång resa heller men det brukar inte vara några problem!

____________

hamstrar & fotografering

Upp till toppen
Annons: