Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 925 ggr
Fridelin
2015-06-08 21:50

ro rost/cinnamon

Vad tror ni om färgen p min lilla Vallda? Jag antar att hon är rö rost umb  eller cinnamon umb?🙂

Annons:
Roonja
2015-06-08 22:57
#1

Det går endast att se med parning. Många säger att man kan se det om man kollar runt ögonen, men vad jag har för mig så är det inte sant då det ofta blivit fel då. :)

Be-Bopz
2015-06-08 23:50
#2

Varför kan du inte se det runt ögonen?

Roonja
2015-06-09 06:39
#3

Finns det något som bevisar det? :) Bara undrar? :) Vet att det föreslagits men sedan har det kommit motargument. De som genom ögonen som har sagts varit rö rost har varit cinnamon genom parning och då har det där med ögonen uteslutits. Det är i alla fall det jag lärt mig :) Kan självklart ha fel! :)

 Men det borde ju vara en sådan minimal skillnad i så fall så  det borde inte gå att se. :P Därför har de flesta sagt att det visas säkert genom parning :) Vilket jag själv tror på :) Men jag vill gärna se skillnad om du har bild Linda :)

Zaviie
2015-06-09 13:34
#4

Jag skulle gissa på rö rost umb, då den har bruna kindtecken och det blekta inte är fullt lika grått som hos en cinnamon, skulle vara spännande om hon parades med en bb. 🙂
 Jättesöt bebis btw 😍

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Fridelin
2015-06-09 15:12
#5

Tack alla! Tanken är att hon ska paras med en bö silversobel till hösten, så då får jag väl svar!

Be-Bopz
2015-06-09 17:39
#6

Jag ska nog vara helt ärlig med att det du nämner Ronja, har jag inte hört tidigare. Jag vet bara det jag har fått lära mig och det är det som får hänga med :)

Sen har jag tyvärr inga bilder som jag kan visa.

Annons:
Roonja
2015-06-09 21:30
#7

#6 Jaså, vad konstigt. :P Ja, samma här haha X) Jag mins att vi (och uppfödare som lagt ner) diskuterade detta för några år sedan och då var det det jag lärde mig. Såklart kan jag ha fel. Men jag måste säga att jag håller med Emilia. Tänkte skriva det först, då hon faktiskt ser ut som en rost.

Upp till toppen
Annons: