Annons:
Etiketthamster
Läst 517 ggr
Mirre395
6/1/15, 10:31 PM

Varför skaffade du hamster?

Varför skaffade du hamster och vad är det som får dig att fortsätta ha det om du nu har hamster:) Berätta också gärna om vart din/dina hamstrar är ifrån och varför du valde att skaffa dem på det sättet. Jag har nämligen själv tänkt länge på varför jag har hamster och svaret är för att jag lite akut fick ta hand om min kusins hamster som hon inte längre kunde ha. Självklart hade hamstern en lite gallerbur, hamstervadd o.s.v. Men det ändrade jag på när jag fick lära mig mer om djuren. Jag blev helt förtjust i henne och jag skaffade sedan ett eget par varav en har gått bort nu. Så småningom när jag skaffar hamster igen så kommer jag dock rikta in mig på hamstrar som behöver flytta pga allergi, tidsbrist, tappar intresse o.s.v. Och ge dem ett bättre liv helt enkelt:) Är du uppfödare så får du gärna förklara vad som fick dig att fastna för det:)

Annons:
Lingtardo
6/2/15, 12:09 AM
#1

Varför jag skaffade hamster för första gången. Ja det var så att en liten tjej inte längre ville ha sina 4 hybrider (dvärgar) längre så jag erbjöd mig att ta emot dem. Hade ingen aning om hur gamla de var med de första 3 gick bort en efter en efter bara någon månad hos mig. Vilket resulterade i att jag bara hade en kvar, en liten hane då. Även denna gång så var det en tjej som inte längre kunde ha sin en hona kvar (honan var då 1,5 år) så jag lät min hane och honan bo ihop och de trivdes väldigt bra. (Jag satte ihop dem pga att honan var gammal och min hane hade fått sin pung biten av de andra innan, lång historia men de fick inga ungar) Så bra att de dog en dag efter varandra. Antog att de inte kunde leva utan varandra.  Efter det så köpte jag min första hamster och det var där det hela började med att jag fastnade i hamsterträsket hah. Och det var när jag hade köpt min första hamster som jag började läsa på allt om hur hamstrar skulle ha det och vad som var bäst för dem. Så nu lever mina hamstrar de allra bästa livet jag kan ge dem :)

cleia80
6/2/15, 12:21 AM
#2

Det var min lilla dotter som ville ha hamster och vi tyckte det var ett bra förstadjur för henne. Hon var 4 år då så jag tog det största ansvaret, men det var hon som fick hamstern tam genom att stå vid buren varje dag och pilla in frön genom små hål i ett lock för röröppning! Varför hon inte la in dem genom gallret vet jag inte. =)

När hamstern gick bort kände jag själv att det blev tomt och försökte övertala dottern att skaffa en ny så det gjorde vi. Men då hade hon tappat intresset så jag började pyssla mer med den och sen fastnade jag bara totalt. Nu har jag ett helt gäng med uppfödning och dottern suckar bara och säger "du och dina hamstrar!" <3 =)

Jag älskar mina små pälsbollar, de är så underbart mysiga och att sen även få följa nya små liv in i världen och vidare till nya glada och förväntansfulla ägare är grädden på moset!

Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com

Anna O.
6/3/15, 7:57 AM
#3

Jag som liten fick min första hamster vid 7/8 årsåldern. Jag ville bara ha ett mindre djur och se hur det var att ta hand om ett eget djur. Jag hade även väldigt stora känslor för hamstern, ville ha någon att kunna prata med, lära nya saker, ha roligt med osv. Idag har jag min femte hamster som är 3 och ett halvt år och har fortfarande lika stort intresse för hamstrar. Det är enligt mig ett av det bästa husdjuren man kan ha!

Upp till toppen
Annons: