Annons:
Etikettguldhamster
Läst 766 ggr
Besthamster
5/28/15, 10:06 PM

Aktivering ?

Hej allihopa! Nu är det såhär att jag har en liten kille här hemma som kräver uppmärksamhet hela tiden :D så fort jag går så springer han runt i buren och väntar på att man ska komma och hålla på med han:D så jag undrar om ni vet något jätte bra aktiverings tips så dom blir lite tröttare sen för han blir supervaken så fort man håller på med han :D vi ska köpa ett Hjul men jag behöver ändå tips :) sen undrar jag om det är normalt att en hamster vibrerar när den går? Han gör det ibland, precis som om en mobil ringer på vibration :|

Annons:
Cahira
5/28/15, 10:12 PM
#1

Tricks och tålamod! :) https://www.youtube.com/watch?v=6yTr5ZFwwF4

Sök hamster agility så hittar du hur mycket som helst som aktivering. :) https://www.youtube.com/watch?v=Xt9cNXSZMGU

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cireea
5/28/15, 10:13 PM
#2

Märkligt att han blivit sån helt plötsligt, här hemma var han hur lugn som helst. Hade inga som helst problem med honom och jag tror inte uppfödaren hade det heller.. 🤔Du får höra av dig till henne (http://svartoratshamstrar.weebly.com). . )

Angående aktivering så gäller det att ha mycket spännande i buren samt att han får komma ut ett par timmar varje dag för att få bort all energi som han uppenbarligen har. Angående vibreringen så har jag ingen aning, det var inget han hade här.. kan han vara rädd eller liknande?  🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Besthamster
5/28/15, 10:16 PM
#3

#1 tack :) #2 jag tror inte han är rädd för vad jag vet så finns det inget där som kan skrämma han? Men vad vet jag.. Han försöker liksom komma ut ur buren så han ställer sig på buren och sträcker sig :\

Besthamster
5/28/15, 10:17 PM
#4

Nu blev det fel :P menade att han ställde sig på huset och sträckte sig :) men han älskar att få komma ut och klättra men han verkar lite stressad :\

Cahira
5/28/15, 10:18 PM
#5

Vibrering kan vara stress eller spänningar som får utlopp (är på hundar iaf ibland). Det kan minska med mer aktivering och motion. Kanske behöver en kompis? Inte så haj på hamstrar specifikt. 

En annan sak du kan göra är större buryta för mer motion att springa.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cireea
5/28/15, 10:18 PM
#6

#3 Det låter som att han är uttråkad.. vad har du för aktivering nu? Hur länge är han ute? Vad har han för leksaker utanför buren när han är där? Vad har du i buren som han kan pyssla med? 

Jag säger fortfarande att han kan må bra av ett Hjul, så länge det är stort nog så han inte kröker på ryggen då han fortfarande växer. Sabaton (brorsan) har ett Hjul och det trivs han jätte bra med. 

#5 Någon kompis ska han inte ha! Det är en guldhamster och dom måste leva ensamma då dom inte fungerar ihop med en av samma art, det blir bråk då.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Besthamster
5/28/15, 10:27 PM
#7

#6 utanför buren så brukar han få klättra på mig men jag har en hamsterhage som han kan få va i med sina saker :) i buren har jag 4 aktiverings leksaker och en liten klätterställning.. Men han verkar ändå uttråkad. Ska till Östersund på lördag så då ska jag handla mer till han :)

Besthamster
5/28/15, 10:27 PM
#8

Jag har ju såklart mer saker men det där är aktiverings saker !:)

Cahira
5/28/15, 11:12 PM
#9

#6 Missade att det var en guld. Tack för rättningen. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Exempeel
5/29/15, 10:18 PM
#10

Vår hamster brukade skaka/vibrera när hon nosade mycket, men har inte märkt av det på länge. Det var när hon nyss kommit hem till oss och höll på så några veckor 🙂

Exempel the bunny 

Instagram | Facebook | YouTube

Besthamster
5/30/15, 7:04 AM
#11

#10 ja jag hörde att min kompis hamstrar var precis likadana :)

[Nampheet]
5/30/15, 12:24 PM
#12

#11 Amanda menar du mig? :D

Besthamster
5/31/15, 10:50 AM
#13

#12 nööööö, Hahah jo :D :3

Annons:
Upp till toppen
Annons: