Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 836 ggr
Imasy
2015-05-25 23:25

Torvströ - bra?

Var på Granngården idag och såg att de hade någon mix med spån och torv. Är det någon som har testat denna? Var ni nöjd med den? 

tyckte den kändes väldigt "smulig" och det kändes som om hamstrarna skulle bli alldeles jordiga av den.

Annons:
VildaVittra
2015-05-25 23:30
#1

Inte till hamster, men till höns och den dammade något otroligt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cireea
2015-05-25 23:30
#2

Jag har hört att den dammar riktigt ordentligt så den bör nog inte användas till hamstrar precis som #1 säger.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Imasy
2015-05-25 23:32
#3

Aha, ja det var ju en säck som var trasig så jag provkände lite ;) Upplevde dock inte som dammig, men det blir väl kanske skillnad i "det fria" så att säga.

Alana82
2015-05-25 23:41
#4

Jag har ren torv till mina möss och om de inte gräver som galningar så dammar den inte mycket alls så borde fungera till hamster, ingen hit till gerbiler om man inte gillar att damma jämt och ständigt

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

[Ingunn_1969]
2015-05-26 16:06
#5

Ren torv fungerar bra till djuren, tycker jag (fast man får stå ut med att det blir mörkt damm överallt när man städar och grejar mycket i buren), men torvmixen skulle jag inte använda till hamstrar. Jag rider en häst som har sådant strö i sin box och där fungerar det bra, men det luktar ganska starkt av trä ett tag efter att man har öppnat påsen. I stallet vädras det ut efter några timmar när hästen är ute så där spelar det ingen roll. Men i en liten Bur tror jag det blir för starkt för de små djuren, de går ju bokstavligen med näsan i backen jämnt och sover ju inbäddade i ströet.

Med vänlig hälsning Ingunn

www.snogatanshamsteruppfodning.com

Lojs
2015-05-26 16:37
#6

Jag har bara testat ren torv och jag klarade inte av det i längden, det där svarta dammet lade sig som en hinna överallt! Synd, hamstrarna älskade att gräva i det!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Upp till toppen
Annons: